امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۷:۳۰ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۶۰۰۸۶

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان:  اسماعیل نجار اظهار کرد: بحث اعتبارات حوادث در ماده ۱۰ و ۱۲ باید در اختیار مدیریت حادثه باشد اما این فرآیند طولانی است و گاهی با مشکلاتی مواجه می‌شود که باید اصلاح و زمان پرداخت خسارت‌ها کاهش یابد.

وی افزود: در ارتباط با آخرین حوادثی که در استان‌های خراسان، آذربایجان شرقی و … داشتیم فرآیند برآورد خسارت‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط مدیریت بحران انجام گرفت، این کار در ارتباط با بحث سیل فروردین‌ماه سال گذشته در خوزستان نیز انجام شد اما پرداخت خسارات در این زمینه اندکی با تاخیر بوده است.

نجار تصریح کرد: وقتی استانی جمع‌بندی در بحث خسارات انجام می‌دهد، با دستورالعمل‌های مربوط به برآورد خسارت موردنظر مقداری متفاوت است و این مساله موجب می‌شود تا میزان پرداختی‌ها با برآورد خسارات در شهرستان‌ها تفاوت داشته باشد.

وی با بیان این‌که شاهد وقوع حوادث زیادی در کشور هستیم، گفت: فرایند پرداخت خسارت در سازمان برنامه و بودجه با توجه به حوادثی که در کشور وجود دارد زمان‌بر است و زمان پرداخت به خسارت‌دیدگان باید کاهش یابد.

 

نجار عنوان کرد: بحث پرداخت خسارات برای ساخت‌وساز مسکن شهری و روستایی در اختیار بنیاد مسکن است و در این زمینه بنیاد مسکن بر اساس برآوردها و توافقاتی که انجام می‌شود، کار را از اعتبارات داخلی آغاز می‌کند و در نهایت اعتبارات را در زمان مناسب در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌دهیم.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: پرداخت خسارات در بخش‌های متفاوت به خسارت‌دیدگان  انجام می‌شود. در این زمینه خسارت پرداخت‌شده به استان خوزستان در بحث سیلی که در فروردین‌ماه سال گذشته به وقوع پیوست، مربوط به بخش تاسیسات زیربنایی و آسیب‌هایی بود که به زیرساخت‌ها وارد شد.

منبع:خبرگزاری ایسنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد