امروز

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۹:۱۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش تفکر جوان ، معاون وزیر راه و شهرسازی از امضای قرارداد فاینانس پروژه احداث راه آهن اهواز – اصفهان خبر داد.
خیرالله خادمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی باند دوم محور رامشیر – ماهشهر که برگزار شد، اظهار کرد: اتفاقات بسیار خوبی در بودجه‌های عمرانی و زیرساختی حمل و نقل برای استان خوزستان دیده شده است. نتیجه این پیگیری‌ها در تخصیص بودجه برای زیرساخت‌های حمل و نقل خوزستان، امسال و سال آینده قطعا قابل مشاهده خواهد بود.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی محور چهارخطه رامشیر – ماهشهر افزود: ایجاد ردیف ملی در پروژه‌های کشور تقریبا ناممکن است اما با پیگیری‌های انجام‌شده، این پروژه با اعتبارات ملی اجرایی خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از ردیف ملی امسال برای ۱۰ کیلومتری که کلنگ‌زنی شد، ۱۴ میلیارد تومان تخصیص داده خواهد شد و از اعتبارات توازن منطقه‌ای نیز امسال کمک ۲۰ میلیاردی به این طرح خواهد شد.
وی با اشاره به طرح احداث راه آهن اهواز – اصفهان، افزود: این طرح، یک مسیر ریلی بسیار مهم کشوری و حتی فرا ملی است؛ خوشبختانه ردیف اعتباری این پروژه تقویت شده و احداث راه آهن شلمچه به بصره نیز روی این ردیف قرار گرفته است.
خادمی ادامه داد: قرارداد فاینانس این پروژه برای دریافت وام از شرکت‌های خارجی منعقد شد. امیدواریم به زودی مناقصه قطعه رامهرمز به کنارگذر اهواز که حدود ۶۳ کیلومتر است را برگزار کنیم و در تابستان امسال بتوانیم عملیات اجرایی اهواز به رامهرمز را آغاز کنیم.معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: این خط آهن در آینده به سمت ایذه، باغملک، چهارمحال و بختیاری و سپس به سمت اصفهان ادامه پیدا خواهد کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد