امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۰:۴۵ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۵۰۷۲۶۱۴۲۹۱۷۷۷۸۹۶۵۱۳۴

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: علی‌حسین حسین زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: براساس آمار سرشماری سال ۹۵ در خوزستان برای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا تعداد حدود ۷۶ هزار رأی اولی وجود دارد.

وی با بیان این‌که براساس آمادگی خوزستان برای چهار شهر، پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، گفت: این نوع از انتخابات برای نخستین‌بار انجام می‌شود و امکانات لازم در شهرهای خرمهشر، ماهشهر، امیدیه و بهبهان فراهم شد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: اقدامات آموزشی در حوزه انتخابات الکترونیک در این شهرستان آغاز و وسایل مورد نیاز در مناطق پر تردد شهرها تعبیه شده تا ضمن آشنایی مردم با اینگونه رأی‌گیری، بتوان پنجمین انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را به نحو احسن برگزار کنیم؛ دست اندرکاران این نوع انتخابات در دوره‌های آموزشی فرا خوانده شدند.

وی با اشاره به برگزاری مانور انتخابات الکترونیک طی چند روز اخیر در شهرستان‌های امیدیه، آبادان، خرمشهر و بهبهان، خاطرنشان کرد: هدف از این اقدام آشنایی تعداد افراد بیشتر با شیوه انتخابات الکترونیک است تا روند رأی دادن با سادگی و روانی بهتری انجام شود.

۳ هزار و ۵۷۵ شعبه اخذ رأی شهری و روستایی در سطح خوزستان

حسین‌زاده با اشاره به این‌که براساس تشکیل هیئت‌های اجرایی، در سطح خوزستان یک هزار و ۸۹۲ شعبه اخذ رأی شهری وجود دارد، افزود: در حوزه روستایی نیز یک هزار و ۸۶۵ شعبه  اخذ رأی برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به شاخص دیگر در حوزه شعب ادامه داد: از این تعداد شعب ۲ هزار و ۸۲۵ شعبه اخذ رأی در سطح استان به صورت ثابت و ۹۳۲ شعبه اخذ رأی به صورت سیار فعالیت خود را انجام می دهند.

برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه هیئت‌های شعب اخذ رأی

وی با اشاره به این نکته که به تناسب جمعیت و تراکم شعب برای هر شعبه بین ۵ تا ۷ نفر از مجموعه کسانی که باید مسئولیت‌های مختلفی را در این شعب داشته باشند از طریق هیئت‌های اجرایی انتخاب می‌شوند، ادامه داد: دوره‌های آموزشی برای افراد مختلف و مجموعه هیئت‌های شعب اخذ رأی از جمله بازرسان، نمایندگان فرمانداران، بخشداران و دست‌اندرکاران برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود: برای هر شعبه اخذ رأی یک نفر کارشناس فناوری اطلاعات پیش‌بینی شده تا بتواند با همکاری سایر اعضا زمینه تمهیدات و امکانات لازم برای مجموعه را فراهم و برای تسهیل کار کمک کند.

حسین‌زاده با اشاره به این‌که ستاد انتخابات خوزستان جلسات بسیاری را با حضور بازرسان انتخابات و با ارائه بحث‌های آموزشی طی چند روز گذشته برگزار کرده است، گفت: در این جلسات کمیته بازرسی ضمن دعوت از اعضای مختلف شهرستانی، آنها را در جریان آخرین بخش نامه‌ها و آئین‌نامه‌های قرار داد تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا کم‌کاری به سرعت گزارش و در رفع نواقص اقدام کنند.

وی با اشاره به فضاهای مجازی و کانال و گروه‌های تلگرامی، تأکید کرد: در این‌باره کمیته اطلاع رسانی و کمیته بازرسی، ستاد پیشگیری و هیئت‌های نظارت وجود دارند؛ همه مجموعه‌ها در هماهنگی کامل هستند.

فضاهای مجازی در حال مدیریت هستند/تبلیغات زودرس تخلف است

رئیس ستاد انتخابات خوزستان ادامه داد: نیروی انتظامی، پلیس فتا و همه کسانی که به شکلی در بخش‌های مختلف انتخابات وظایفی را برعهده دارند این مسائل در شبکه‌های اجتماعی رصد، گزارش و مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

حسین‌زاده بیان کرد: در زمان‌های که لازم باشد تذکر داده می‌شود و در مقطعی که حرکت مربوطه خلاف قانون باشد از طریق مراجع ذیربط برخورد لازم را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به این‌که فضاهای مجازی در حال مدیریت هستیم، عنوان کرد: به کاندیداها از طریق اطلاعیه‌ها و خبر رسانی، اعلام شده که تبلیغات زودرس تخلف محسوب می‌شود و می‌بایست از این اقدام جدا خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم – مرکزخوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد