امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۴:۲۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

استاندار خوزستان با اشاره به تشکیل کارگروه امنیتی استان با محوریت هندیجان گفت: این کارگروه فردا پنجشنبه درباره ادامه دستگیری‌ها و نحوه خلع سلاح افراد برهم زننده نظام در هندیجان تصمیم‌گیری می‌کند.

قاسم سلیمانی دشتکی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تفکر جوان اظهارداشت: ۲ روز پیش در روستای سویره از توابع شهرستان هندیجان به واسطه فوت یکی از بزرگان این منطقه، عده‌ای با استفاده از سلاح گرم در مراسم ترحیم اقدام به تیراندازی‌هایی کرده‌اند که باعث اخلال در نظم عمومی شده است.

وی بیان‌داشت: این اقدام، یعنی حمل سلاح جرم آشکار محسوب می‌شود و متاسفانه به‌دلیل برخی رسوم غلط در بعضی از مناطق، افراد در مراسم عروسی و فاتحه‌خوانی اقدام به تیراندازی می‌کنند.

رئیس شورای تامین استان خوزستان بیان‌داشت: دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضائی تاکنون ضمن دستگری تعدادی از این افراد، همچنان با  جدیدت برخورد با عوامل تیراندازی در مراسم ترحیم منطقه سویره از توابع شهرستان هندیجان را در دستور کار دارند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه نظم و امنیت همواره اولویت مدیریت ارشد استان است گفت: اجاره نخواهیم داد که عده‌ای با چنین رسوم اشتباه و غلطی در جامعه به ایجاد نگرانی برای شهروندان بپردازند.

نماینده عالی دولت در استان تصریح‌کرد: در همین رابطه کارگروه امنیتی استان با حضور فرماندار و مسئولان امنیتی شهرستان هندیجان در خصوص ادامه دستگری‌ها و نحوه خلع سلاح برهم‌زنندگان نظام در این منطقه تصمیم گیری خواهد کرد.

تصویب طرح جامع جمع آوری و حمل سلاح در دستور کار شورای تامین

رئیس شورای تامین استان خوزستان با تاکید بر اینکه مسببان و تحریک‌کنندگان تیراندازی در مراسم باید مورد تعقیب قضائی قرار گیرد گفت: در همین راستا طرح جامع جمع‌آوری و حمل سلاح در دستور کار این شورا (شورای تامین) قرار گرفته است.

سلیمانی دشتکی یادآورشد: پیش‌بینی می‌شود در نشست فوق العاده‌ای که شورای تامین استان در روز یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد کرد، این طرح به تصویب برسد.

بر اساس این گزارش، عبدالرضا  رحمانی فضلی وزیر کشور  در پی انتشار فیلم برگزاری مراسم ترحیم در روستای سویره از توابع شهرستان هندیجان به استاندار خوزستان ابلاغ کرد به‌فوریت نسبت به بررسی ابعاد مختلف موضوع اقدام و عوامل برگزاری مراسم مذکور و همچنین افراد مسلحی که در این مراسم اقدام به تیراندازی نمودند، به‌دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نقض نظم و امنیت عمومی، به مراجع ذی‌ربط قضایی معرفی شوند و نتیجه گزارش شود.

در فیلم منتشرشده از این مراسم، تعدادی از افراد مسلح اقدام به تیراندازی کرده‌اند و  مراسم نیز بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد