امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۸:۰۶ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۶۰۰۹۰

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: توفیق ساکی با بیان اینکه مناظره روز جمعه مناظره‌ای چالشی نبود و مسائل از چارچوب چالشی خارج شده بود، اظهار کرد: همه کاندیداهایی که در مناظره حضور داشتند، به دنبال آن بودند تا مشکلات را بر گردن دولت روحانی بیاندازند تا به مقاصد خود دست پیدا کنند. در مناظره دوم طیف مقابل اصلاح طلب با گزینه اصلی و گزینه‌های پوششی خود به دنبال سیاه‌نمایی، تخریب دولت مستقر و فرار از مطرح کردن عملکرد هشت ساله دولت‌های نهم و دهم بود.

 

وی افزود: بحث اشتغال و رشد اقتصادی که توسط طیف مقابل اصلاح‌طلبان در مناظره مطرح می‌شود با هیچ محاسبه اقتصادی توسط اقتصاددانان همخوانی ندارد و باید دید که هدف از مطرح کردن چنین صحبت‌های بدون پشتوانه‌ای توسط کاندیدهای جریان مقابل چیست.

 

ساکی با بیان اینکه درآمدهای دولت گذشته بسیار بیشتر از درآمدهای دولت روحانی است، تصریح کرد: جریان مقابل اصلاح‌طلبان به دنبال انحراف افکار عمومی و تخریب دولتی است که موفق شده رشد اقتصادی منفی با درآمدهای کلان را تبدیل به رشد اقتصادی مثبت با درآمدهای محدود کند.

 

وی ادامه داد: چشم‌پوشیدن از واقعیت‌ها توسط اصولگرایان در مناظره روز جمعه اهداف خاصی دارد. گزینه اصلی اصولگرایان در این مناظره در حالی از آزادی بیان و دفاع از حقوق مخالفان سخن می‌گفت که در دوران صدارت پست‌های قضایی مطبوعات منتقد را می‌بست.

 

ساکی عنوان کرد: جریان اصولگرا با کاندیدای اصلی و کاندیداهای پوششی خود به‌دنبال بهره‌برداری سیاسی از مسائل است اما جناح اصلاح‌طلب و اعتدالگرا با بحث‌های منطقی و آماری به‌دنبال بیان واقعیت‌ها هستند.

 

وی درخصوص صحبت‌های مطرح‌شده در انتخابات در خصوص سیاست‌های خارجی دولت و مساله برجام، اظهار کرد: برجام برآورد یک کار ملی با مدیریت دولت روحانی و حمایت‌های رهبر انقلاب بود.

 

ساکی ادامه داد: برجام یکی از افتخارات بزرگ دولت روحانی در بحث سیاست خارجی بود که با اعتمادسازی توانست نگاه جهان را نسبت به ایران تغییر دهد و به‌مرور آثار اقتصادی مثبتی را در کشور رقم بزند.

 

وی افزود: در مناظره روز جمعه حتی مخالفان برجام که رسانه‌های آن‌ها در بیرون حملات شدیدی به این مساله کردند، برجام را به‌عنوان سند ملی پذیرفتند و از آن دفاع کردند، اما همین افراد دولتی را که برجام را رقم زد، زیر تیغ نقد جناحی خود می‌برند که این رفتار متناقض است.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: در مسائل اقتصادی و شاخص‌ها کاملاً مشخص است که دولت روحانی با چه شاخص‌هایی دولت را تحویل گرفت و شاخص‌ها را به چه میزان ارتقا داد. اکنون کاندیداهای اصلاح‌طلب و اعتدالگرا به تبیین موفقیت‌های دولت در سه سال اخیر می‌پردازند و از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای اجتناب می‌کنند.

منبع:خبرگزاری ایسنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد