امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۱:۰۷ قبل از ظهر

سایز متن   /

رئیس کارگروه استانی مدیریت مصرف دوره اوج بار تابستان ۱۴۰۲ خوزستان با بیان اینکه نهایت همکاری و تعامل با صنایع استان در پیک بار وجود دارد، تصریح کرد: میزان سهمیه‌ مصرف برق صنایع در پیک بار، در وزارتخانه‌های نیرو و صمت تدوین شده و برق استان آن را ابلاغ کرده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ در نخستین جلسه کارگروه استانی مدیریت مصرف دوره اوج بار تابستان ۱۴۰۲، که با حضور مدیران عامل و مدیران صنعت برق استان، رئیس سازمان آب و برق خوزستان و مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد، بیان کرد: سهمیه‌های ابلاغی به صنایع در کارگروه مشترک وزارتخانه‌های نیرو و صمت تدوین شده و به محض دریافت این سهمیه‌ها، به صنایع استان ابلاغ و جلسات هم‌‌اندیشی و هماهنگی در این زمینه با صنایع به صورت نشست‌های رو در رو برگزار شده است .

وی با بیان اینکه تابع دستورات و عملکرد دیسپاچینگ ملی به عنوان ناظر امنیت و پایداری شبکه هستیم، افزود: اطلاع‌رسانی‌های لازم از سوی وزارتخانه‌های نیرو و صمت به صنایع انجام شده و با تعامل حداکثری در تفاهم‌نامه ابلاغی از سوی این وزارتخانه‌ها برای تامین برق صنایع، در تلاش هستیم تا در حوزه خانگی نیز در پیک تابستان ۱۴۰۲ خاموشی با برنامه‌ای نداشته باشیم .

رئیس کارگروه استانی مدیریت مصرف دوره اوج بار تابستان ۱۴۰۲ و مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: نهایت همکاری با صنایع از سوی برق استان اعمال خواهد شد و حتی در بازه‌های زمانی که خارج از ساعت پیک است و شبکه اجازه می‌دهد، با همکاری صورت گرفته برخی از صنایع بیشتر از دیماند خود مصرف کرده‌اند.

دشت‌بزرگ با بیان اینکه خط قرمز صنعت برق همانگونه که وزارت نیرو ابلاغ کرده در بخش خانگی است، توضیح داد: انتظار این است که بخش خانگی با مشوق‌های در نظرگرفته شده برای مدیریت مصرف با رعایت الگوی مصرف و انجام اقداماتی مانند خاموش کردن کولرهای اضافی، تنظیم دمای کولرها برر روی دمای آسایش ۲۴ درجه و استفاده از روشنایی طبیعی در طول روز، صنعت برق را در گذر از پیک همراهی کنند .

وی بیان کرد: بخش اداری نیز در ساعات ۶ تا ۱۳ موظف هستند که ۳۰ درصد از میزان مصرف برق خود را کاهش دهند و بعد از پایان وقت اداری باید ۶۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند.

رئیس کارگروه استانی مدیریت مصرف دوره اوج بار تابستان ۱۴۰۲ خوزستان ادامه داد: لازم است اداراتی که مولد تولید برق دارند آن را وارد مدار کرده و برق مصرفی خود را از آن تامین کنند و ادارات و سازمان‌هایی که در این خصوص اقدام نکرده به ویژه اداراتی که بخش ستادی بزرگی دارند، در این راه اقدامات لازم را انجام دهند.

دشت‌بزرگ با بیان اینکه تلاش شده که از همه ظرفیت‌ها در بخش تولید برق استفاده شود (قرارداد با نیروگاه‌های بخش خصوصی مانند غرب کارون) که بهترین شرایط را در تولید داشته باشیم، تصریح کرد: نیروگاه‌های بزرگی که واحدهایی از آنها از مدار خارج است به نحوی برنامه‌ریزی کنند که تا پایان خرداد وارد مدار شود.

وی با اشاره به افزایش پیک مصرف در خردادماه جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل و لزوم مدیریت پیک بار، بیان کرد: با همگرایی و تعامل صنعت برق و سایر بخش‌های اداری و همکاری مردم در کاهش بار سرمایشی که بیشترین تاثیر در پیک بار را دارد، تلاش می‌شود که عبور موفقی از پیک بار داشته باشیم.

رئیس کارگروه استانی مدیریت مصرف دوره اوج بار تابستان ۱۴۰۲ خوزستان همچنین خواهان شناسایی مراکز رمز ارز غیر مجاز و معرفی آنها به دستگاه‌های نظارتی و قضایی شد.

بر اساس این گزارش، به گفته عباس صدریان‌فر مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان همه واحدهای نیروگاه‌های برق آبی استان (به غیر از نیروگاه کرخه به علت محدودیت در منابع آب) در مدار تولید هستند و با ظرفیت بالا در پیک بار تولید خواهند کرد.

شرکت‌های توزیع نیروی برق خوزستان و اهواز و نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی تولید برق نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده در تامین برق و مدیریت مصرف و کنترل بار شبکه ارائه کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، با توجه به شروع پیک مصرف تابستان ۱۴۰۲، از مشترکین درخواست می‌شود که در ساعت پیک مصرف (۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲) از لوازم برقی پرمصرف استفاده نکنند و دمای کولر را بر روی دمای آسایش ۲۴ درجه تنظیم کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد