امروز

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۲:۲۶ قبل از ظهر

سایز متن   /

dsc02815-1600x1200

غلامرضا شریعتی در همایش فرهنگ‌یاران ترافیک، همیاران پلیس و تجلیل از نمونه‌های ترافیکی که امروز در اهواز برگزار شد، اظهار کرد:‌ برقراری امنیت جامعه یکی از نقش‌های اساسی و اصولی پلیس است و نبود آن بعضا خدشه‌های جبران‌ناپذیری به جامعه و روان آن وارد می‌کند. همچنین وجود آن موجب اطمینان‌خاطر و ثبات و پیشرفت جامعه می‌شود.

وی افزود: امنیت انواع متفاوتی دارد؛ یکی از انواع آن، امنیتی است که نیروهای انتظامی و نیروهای نظامی برای جامعه برقرار می‌کنند. همیاران پلیس، همیاران برقراری امنیت در جامعه هستند و نقش آنان به عنوان حامیان و همراهان نیروهای انتظامی می‌تواند نوید امنیت چندبرابری در جامعه را بدهد.

شریعتی ادامه داد: وجود همیاران پلیس در هر مکان،‌ به منزله حضور نیروهای پلیس است و همیاران همچون چشم‌های پلیس ناظر بر جریانات جامعه هستند.

وی با اشاره به نقش فرهنگ‌یاران ترافیک در برقراری امنیت در بخش راهنمایی و رانندگی و پلیس راه نیز گفت: وجود نیروهای راهنمایی و رانندگی و پلیس راه موجب ثبات و امنیت روانی و اجتماعی می‌شود؛ اگر تصادفی موجب انسداد مسیرها شود، ذهن مردم نیز از لحاظ عصبی و روانی مختل می شود ولی حضور نیروهای پلیس راه، سرعت واکنش‌دهی را افزایش می‌دهد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی با ارایه توصیه‌ها و تذکرات لازم، می‌تواند نقش بسزایی در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی داشته باشد. این تذکرات موجب می‌شود رانندگان، مهارت‌های اجتماعی ترافیکی را هر چه بهتر یاد بگیرند و در این امر ماهرتر شوند و در پی آن با افزایش ضریب امنیت عمومی، بالا ضریب امنیت اجتماعی نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود:‌ همچنین همیاران پلیس از مسئولان امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستند.

شریعتی گفت: ‌مخالفت با قوانین راهنمایی و رانندگی،‌ مخالفت با قانون جمهوری اسلامی است و احتمال ضریب تصادفات و مرگ و میر در سطح جامعه را بالا می‌برد. تذکرات همیاران پلیس، نهی از کار خلاف قانون است و موجب حفظ جان انسان‌ها می‌شود. جدی گرفتن تذکرات همیاران پلیس، در وهله اول نجات جان انسان‌ها را به دنبال دارد و در وهله دوم ضامن حفظ سرمایه انسانی جامعه است.

وی ادامه داد: انسان‌ها مهم‌ترین سرمایه‌های جامعه هستند و توسعه اسانی نیز مهم‌ترین سرمایه یک جامعه است. جوانان در سنین بعد از تحصیل و با ورود به جامعه، منشا تولید ثروت می‌شوند و اگر از بین بروند، در واقع منابع و سرمایه یک ملت از بین می‌رود و به جامعه صدمه می‌رسد. بدین ترتیب نقش همیاران پلیس، حفظ سرمایه‌های مملکت و صیانت از آنان است.

استاندار خوزستان افزود:‌ همه باید برای تبدیل شعار  “همه با هم، برای امنیت و آرامش” به فرهنگ تلاش کنیم زیرا امنیت که باشد، آرامش جامعه در پی آن به وجود می‌آید.

وی گفت:‌ همیاران پلیس باید نقش و حضور خود را جدی بگیرند و بدانند که وظیفه ویژه‌ای در جامعه بر گردن دارند و نیرویی برای بالا بردن امنیت جامعه و حفظ این امنیت هستند.

شریعتی با بیان این‌که کارکرد همیاران پلیس موجب ارتقا سطح کیفی جامعه می‌شود، اظهار کرد: شاید خود همیاران پلیس از نقش ویژه خود با خبر نباشند؛ امید است که وظایف بیشتری به دانش‌آموزان محول شود و دانش‌آموزان منبعی باشند که سازمان‌های مختلف بدانند می‌توانند از وجود آنها بهره مند شوند و علاوه بر این مسایل، در دیگر مسایل اجتماعی نیز از آنها استفاده شود.

وی اظهار کرد: تذکر به نهاد خانواده موجب ارتقای مهارت اجتماعی در خانواده می‌شود و ارتقای مهارت نیز موجب کاهش مشکلات اجتماعی خواهد شد و همیاران پلیس توانایی آن را دارند که کمک حال مسئولان در اداره استان باشند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد