نشست مدیران روابط عمومی شرکتها و دستگاههای اجرایی خوزستان با موضوع تعامل و همگرایی در مدیریت مصرف برق ، تبیین طرح پاداش و تشریح تفاهمنامه وزارت نیرو و وزارت صمت، در شرکت برق منطقهای خوزستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقهای خوزستان، سید حجتاله موسوی مدیر دفتر روابط عمومی این شرکت در این نشست که مهدی طرفی مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان نیز حضور داشت، بیان کرد: سال ۱۴۰۱ با شیوههای نوین مدیریتی، برنامهریزیهای انجام شده و تعامل و همراهی شرکتها، دستگاههای اجرایی و مردم در مدیریت مصرف برق، با موفقیت از پیک مصرف عبور کردیم و امسال نیز امیدوار هستیم در کنار هم بتوانیم این موفقیت را یک بار دیگر تکرار کنیم.
وی با بیان اینکه با شروع گرما در سال جاری شاهد ثبت رکوردهایی در مصرف برق هستیم که به نوعی یک زنگ هشدار است، افزود: پیک مصرف ما در سال گذشته با مصرف ۸۸۰۶ مگاوات در مردادماه با دمای ۵۴ درجه سانتیگراد به ثبت رسید اما امسال پیک مصرف در خردادماه در دمای ۴۶ درجه وارد کانال ۸۵۰۰ مگاوات شده و رشد ۱۳ درصدی را نشان میدهد.
مدیر دفتر روابط عمومی شرکت برق منطقهای خوزستان تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که در پیک مصرف تابستان بیش از ۸۳ درصد مصرف برق استان مربوط به بخش خانگی بوده و از ۸۵۰۰ مگاوات مصرف شده در خردادماه، حدود ۶۰۰۰ مگاوات آن مربوط به بخش سرمایشی ( بخش خانگی، ادارات و ..) است و با نگاه به اعداد و ارقام ، راهکار گذر موفق از پیک به خودی خود در ذهن تداعی شده و میتوان کاهش مصرف بخش سرمایشی، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعت پیک (۱۱-۱۷ و ۱۸-۲۲)، استفاده از روشنایی طبیعی در طول روز و تنظیم دمای کولر بر روی دمای آسایش ۲۴ درجه سانتیگراد را از عوامل اثربخش در گذر موفق از تابستان ۱۴۰۲ دانست.
موسوی توضیح داد: رشد ۱۳ درصدی مصرف که از پیشبینی رشد ۵ درصدی تقاضای مصرف برق در سال ۱۴۰۲ بیشتر است تنها از طریق تعامل و همگرایی همه بخشها، سازمانها ، صنایع و مردم در مدیریت مصرف برق قابل جبران است.
وی بیان کرد: وزارت نیرو اقدامات موثری را برای مدیریت مصرف برق آغاز کرده که از جمله آنها تفاهمنامه با وزارت صمت برای تامین برق صنایع و تعیین سیاستهای تشویقی برای کاهش مصرف برق در بخش خانگی است و این در صورتی است که در دنیا سیاست جریمه تعرفه برای مدیریت مصرف حاکم بوده و باید این موارد برای مردم تبیین و اطلاعرسانی شود.
مدیر دفتر روابط عمومی شرکت برق منطقهای خوزستان با بیان اینکه الگوی مصرف برق در فصل گرم برای خوزستان ۳ هزار کیلووات است و تمامی مشترکین میتوانند با کاهش هر کیلووات ساعت مصرف نسبت به الگو و مصرف سال قبل از امتیازات پاداش مدیریت مصرف بهرهمند شوند، اظهار کرد: خلاصه طرح پاداش برق این است که خاموشی یک کولر اضافی و تنظیم دمای کولر بر روی نقطه آسایش ۲۴ درجه، تا یک میلیون پاداش صرفهجویی را به همراه خواهد داشت و در نمای جامعتر، هر مقدار که نسبت به مصرف سال گذشته کاهش مصرف صورت بگیرد به آن پاداش تعلق میگیرد.
موسوی ادامه داد: بخش اداری نیز با توجه به تغییر ساعات اداری لازم است با توجه به سیاستهای مدیریت مصرف به مقدار ۳۰ درصد نسبت به سال قبل مصرف خود را کاهش دهند.
وی با بیان اینکه صنعت برق در زمینه اطلاعرسانی پاداشهای برق و راهحلهای کاهش مصرف برق محتواهای رسانهای مناسبی ( موشنگرافی، کلیپ، پوستر، اینفوگرافی و …) تولید کرده که نیاز به تعامل در انتشار آنها وجود دارد، گفت: از شما مدیران روابط عمومی شرکتها و دستگاههای اجرایی خوزستان درخواست داریم که در راستای مسئولیت اجتماعی، صنعت برق را در این مسیر همراهی کنید تا با کاهش مصرف برق در بخش اداری و خانگی، رفاه و آسایش را برای مردم رقم بزنیم و برای همراهی با صنعت برق، از تمامی ظرفیت های در اختیار جهت فراگیری و گستردگی حوزه انتشار طرح پاداش استفاده کنید.
مهدی طرفی مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان نیز در این نشست گفت: مجموعه صنعت برق در خوزستان اقدامات مناسبی برای تامین برق و مدیریت مصرف انجام داده که جای تقدیر و قدردانی را دارد
وی افزود: اطلاعرسانی جامعی در زمینه مدیریت مصرف در شبکههای اجتماعی و فضای شهری در حال انجام است که نشان میدهد صنعت برق در استان فعال و برای مدیریت مصرف برق نیز برنامهریزی کرده است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان تصریح کرد: با همگرایی و تعامل روابط عمومیهای همه دستگاههای اجرایی، تلاش شود تا امسال هم مانند سال قبل خاموشی نداشته باشیم و یک دستاورد دیگر با تابستان بدون خاموشی ثبت شود
گفتنی است در این نشست مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق و شرکتها و دستگاههای اجرایی خوزستان نیز به بیان نقطه نظرات خود در خصوص راهکارهای مدیریت مصرف برق و آب پرداختند.
در پایان این نشست نیز مدیران روابط عمومی با حضور در یادمان شهدای گمنام شرکت برق منطقهای خوزستان به قرائت فاتحه پرداختند.