امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۹:۰۸ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۶۴۰۶۶

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: جمشید کمایی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه امسال ۶۲ هزار و ۲۲۷ داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: آزمون ۴۳ هزار و ۷۱۲ داوطلبان در ۲۱ شهر(حوزه اصلی) و ۳۷۲ حوزه فرعی توسط آموزش و پرورش برگزار خواهد شد؛ آزمون در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار می‌شود و حدود سه هزار از فرهنگیان مسئولیت برگزاری آن را برعهده دارند.

 

وی افزود: شهر ایذه با چهار هزار و ۲۵۰ داوطلب در حوزه‌های آزمون آموزش و پرورش و هندیجان با ۴۰۰ داوطلب به‌ترتیب بیشترین و کمترین شرکت‌کنندگان را در حوزه‌های آموزش و پرورش خوزستان دارند.

 

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در گروه ریاضی و فنی در مجموع چهار هزار و ۹۴ داوطلب در حوزه‌های آموزش و پرورش به رقابت می‌پردازند، تصریح کرد: اندیکا با ۱۶ داوطلب و دزفول با ۵۳۷ داوطلب به‌ترتیب کمترین و بیشترین داوطلبان گروه ریاضی را در حوزه‌های آزمون آموزش و پرورش دارند. در گروه علوم تجربی ۲۸ هزار و ۲۱۳ داوطلب داریم که بیشترین شرکت‌کنندگان مربوط به شهر اهواز با چهار هزار و ۱۰ نفر و کمترین شرکت‌کنندگان نیز با ۲۳۰ نفر، متعلق به هندیجان است.

 

کمایی ادامه داد: در گروه علوم انسانی نیز آزمون هفت هزار و ۵۲۶ داوطلب در حوزه‌های امتحانی آموزش و پرورش برگزار می‌شود که در این گروه ایذه با ۹۵۵ داوطلب و بندر امام با ۱۳۴ داوطلب به‌ترتیب بیشترین و کمترین داوطلبان این گروه آزمایشی را تشکیل می‌دهند. در گروه زبان‌های خارجه ۲ هزار و ۶۷۳ داوطلب در حوزه‌های آموزش و پرورش به رقابت می‌پردازند و بهبهان با ۳۱۵ داوطلب و اندیکا با ۱۱ داوطلب بیشترین و کمترین شرکت‌کنندگان را دارند.

 

وی افزود: همچنین در گروه هنر یک هزار و ۲۰۶ داوطلب در حوزه‌های آزمون آموزش و پرورش خوزستان به رقابت خواهند پرداخت که بیشترین شرکت‌کنندگان با ۱۵۳ داوطلب متعلق به شهرستان ماهشهر است و شهرستان‌های اندیکا و هندیجان با ۱۰ داوطلب کمترین شرکت‌کنندگان این گروه آزمایشی را دارند.

 

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: البته در اهواز تنها آزمون داوطلبان خانم گروه علوم تجربی و در دزفول نیز آزمون داوطلبان گروه ریاضی و داوطلبان خانم گروه تجربی در حوزه‌های آزمون آموزش و پرورش برگزار می‌شود؛ آزمون داوطلبان دیگر شهرها و گروه‌ها در حوزه‌های آزمون وزارت علوم برگزار خواهد شد.

 

کمایی تصریح کرد: به‌جز داوطلبان شهرهای اهواز و دزفول، آزمون کلیه داوطلبان کنکور سراسری امسال در گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه در شهرهای آبادان، بندر امام، باغملک، اندیکا، ماهشهر، اندیمشک، رامهرمز، دشت آزادگان، ایذه، بهبهان، رامشیر، گتوند، مسجدسلیمان، هندیجان، شوشتر، هویزه، شوش، لالی و شادگان در حوزه‌های آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در شهرهای باغملک، اندیمشک، رامهرمز، بهبهان، رامشیر، گتوند و شوش ۲۱ داوطلب معلول در کنکور در حوزه‌های آموزش و پرورش به رقابت می‌پردازند.

منبع:خبرگزاری ایسنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد