امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۲:۴۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

%d8%ad%d8%b6%d8%b1%d8%aa-%d9%85%d8%ad%d9%85%d8%af-%d9%88-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%b5%d8%a7%d8%af%d9%82-3-1024x640

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: آیت الله سیدابوالحسن حسن زاده اظهار کرد: آنچه با استناد به آیات قرآن کریم، روایات و همچنین تاریخ زندگی رسول اکرم(ص) از زندگی ایشان به دست می آید بیانگر مقامات والا و ارزشمند پیامبر اسلام است و نمونه آن به ویژه در سوره نجم و اشاره به مقام قاب قوسین است که به حضرت رسول(ص) نسبت داده شده است.

وی افزود: آنچه امروز جامعه ما بدان نیاز دارد، شناخت رسول خدا(ص) و البته شناخت کامل ایشان است؛ اگر تنها یک یا دو بعد از ابعاد شخصیتی پیامبر اکرم(ص) را بشناسیم و از معرفی دیگر ابعاد شخصیتی ایشان غافل بمانیم، نمی تونیم به درستی از ایشان پیروی کرده و اقتدا کنیم.

آیت الله حسن زاده ادامه داد: در این راستا اگر تنها جنبه اسلام رحمانی مطرح شود و دیگر جنبه های اسلام و شخصیت پیامبر اسلام(ص) فراموش شود، یا در مقابل اگر تنها عملکرد ایشان در جنگهایی که به اسلام تحمیل شد و تنها بعد جهادی پیامبر(ص) در نظر گرفته شود و در این موارد عدالت و اخلاق ایشان را در نظر نگیریم، شخصیت کامل پیامبر اکرم(ص) شناخته نخواهد شد.

وی گفت: لازم است هم در بعد سیاسی و هم در بعد اعتقادی و دینی، به شناخت کامل از پیامبر(ص) برسیم؛ امروز شاهدیم در بعد سیاسی تکفیری ها که دست پرورده آمریکا و رژیم صیونیستی هستند با پول های نفتی سعودی ها، به چه جنایاتی دست می زنند و از سوی دیگر، برخی از همین تکفیری ها با سوءاستفاده از بعد اعتقادی جلو می آیند و کارهایی می کنند که به هیچ وجه با عقل و دین و انسانیت و اسلام سازگار نیست.

امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: این گونه است که تکفیری ها با استفاده از بعد اعتقادی و دینی، به نیروهای خود القا می کنند که با قصد قربت و با نیت دیتی و اعتقادی به آنان بپیوندند و با معرفی تنها ابعادی خاص از شخصیت رسول خدا(ص) که البته همین معرفی نیز ناقص است، نیرو جذب می کنند. نتیجه این معرفی ناقص و شناخت ناکامل از شخصیت پیامبر(ص) و اسلام این است که “یؤمن ببعض و یکفر ببعض” به بعضی از آن ایمان می آورند و به بعضی از آن کافر می شوند و نتیجه آن نیز فعالیت گروه های تکفیری است که در همه ابعاد سیاسی و اعتقادی و دینی وارد شده اند.

وی ادامه داد: امروز جهان تشنه تعالیم کامل رسول خدا(ص) است؛ حضرت موسی(ع) از بنی اسرائیل جنگ با دشمنان را خواست و از سوی دیگر حضرت عیسی(ع) به عنوان پیامبر صلح و البته عدالت شناخته شده است ولی پیامبر اسلام(ص) هم صلح و رحمت و هم جنگ و جهاد را مطرح کرده اند؛ پیامبر اکرم(ص) هم جنگ احزاب را داشتند و هم صلح حدیبیه و پیمان با مشرکان و یهودیان را.

آیت الله حسن زاده گفت: شخصیت رسول اکرم(ص) باید به صورت جامع معرفی شود زیرا امروز جهان تشنه معنویت صادق و راستین و نه کاذب است و این موضوع تنها با شناخت کامل تعالیم پیامبر اکرم(ص) در همه ابعاد سیاسی و معنوی و دینی امکان پذیر است.

انتهای پیام/ایسنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد