امروز

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۳:۱۵ بعد از ظهر

سایز متن   /

استاندار خوزستان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌های تأمین مالی طرح‌های بخش آب و فاضلاب استان در بهمن ماه سال گذشته گفت: تعهدات وزارت نیرو در خصوص اجرای این طرح ها و اختصاص منابع مالی پروژه های مربوطه باید پیش از پایان دولت تعیین تکلیف شود.

به گزارش تفکر جوان   قاسم سلیمانی دشتکی در نشست بررسی مشکلات شهرستان های کارون، باوی و حمیدیه در سالن جلسات استانداری خوزستان اظهارداشت:  در شورای سلامت استان تنش آبی روستاها و شهرهای استان به عنوان یک چالش جدی مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه‌داد: در حال حاضر به ۶۶۰ روستای استان آبرسانی انجام نشده و از بین سه هزار روستای موجود ، آب شرب حدود یک هزار روستا از طریق جیره بندی تامین می شود.

استاندار خوزستان افزود: پیشرفت فیزیکی شبکه فاضلاب در ۱۳ شهرستان استان بین ۴۵ تا ۸۵ درصد است که تکمیل آنها مستلزم منابع مالی است.

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف در خصوص چشم انداز تکمیل و راه‌اندازی این پروژه‌ها اولویت اول استان محسوب می‌شود گفت: به بهانه ماه‌های پایانی دولت، نمی‌توان نسبت به سرنوشت این پروژه‌ها که برای مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است بی‌توجه بود.

سلیمانی دشتکی بیان‌داشت: به‌منظور پیگیری منابع مالی مربوط به پروژه‌های آبرسانی و تکمیل شبکه فاضلاب شهرهای استان، گروهی از مدیران مربوطه به سرپرستی معاونت عمرانی استانداری خوزستان در پایتخت حضور پیدا خواهند کرد.

وی ادامه‌داد: این گروه ماموریت دارند که جزییات اختصاص این منابع مالی برای استان را با جدیت در سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزارت نیرو پیگیری کنند.

استاندار خوزستان از مجمع نمایندگان استان خواست تا این گروه را در دستگاه های اجرایی ملی حمایت و همراهی کنند.

سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از این نشست به انباشته شدن مشکلات استان در بخش‌های مختلف طی سال‌های گذشته اشاره‌کرد و افزود: پیگیری این مشکلات با استفاده از ظرفیت‌های ملی نیز قابل رفع خواهد بود و در همین راستا نیز سفر معاون مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به استان خوزستان برنامه‌ریزی شده است.

وی یادآورشد: بخش دیگری از مشکلات موجود از منابع اعتباری استان خوزستان قابل حل خواهد بود تا از این طریق رضایتمندی عمومی بیشتری در بین شهروندان را شاهد باشیم.

استاندار خوزستان به پیشنهاد وزیر نفت برای اختصاص ۲ میلیارد یورو طی چند سال به استان خوزستان به‌منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش آب، فاضلاب، دفع آب‌های سطحی و روان آب‌ها اشاره‌کرد و گفت: این پیشنهاد نیز باید با کمک نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

سلیمانی دشتکی اضافه‌کرد: اختصاص این مبلغ یا از طریق صندوق توسعه ملی و یا در قالب لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی (در صورت تصویب) برای اجرای پروژه‌های زیرساختی استان خوزستان تامین می‌گردد.

بر اساس این گزارش  بهمن ماه سال ۱۳۹۹ در راستای توجه دولت به توسعه زیرساخت‌های استان خوزستان، تفاهم‌نامه‌هایی در خصوص تامین منابع مالی از طریق ساز و کار موضوع ماده (۵۶) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نیرو، استاندار خوزستان و روسای بانک‌های ملی، صادرات، پارسیان، رفاه، ملت، پاسارگاد، تجارت و سپه تنظیم شد.

این تفاهم‌نامه‌ها برای هفت شهر و ۲۴۰ روستا با اعتبار ۲۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به منظور توسعه زیرساخت‌های فاضلاب در شهرهای آبادان، مسجدسلیمان، بندرامام، ماهشهر، خرمشهر، دشت آزادگان، شادگان و آبرسانی به ۲۴۰ روستای دارای تنش آبی با جمعیت ۱۰۵ هزار نفر مبادله شد.

با اجرای این طرح‌ها ۵۲۵ کیلومتر شبکه جمع آوری اصلی و فرعی فاضلاب، ۴۳ باب ایستگاه پمپاژ، چهار پکیج تصفیه فاضلاب هر یک به ظرفیت یک هزار مترمکعب در شبانه روز و بهسازی تصفیه خانه‌های هویزه و سوسنگرد انجام و ۲۴۰ روستا آبرسانی خواهند شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد