امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۷:۰۱ بعد از ظهر

سایز متن   /

img21520164

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: سیدخلف موسوی امروز در همایش روی پوست شهر با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مسئولان و دغدغه‌ها اظهار داشت: در گذشته ۳۰ درصد مردم در شهر و ۷۰ درصد دیگر در روستاها زندگی می‌گردند، اما امروزه در حدود ۷۳ درصد مردم به شهرنشینی روی آورده‌اند که همین امر سبب شده مردم ارتباط گذشته را نداشته باشند.

وی افزود: اهواز مشکلات زیادی در زمینه بیکاری و حاشیه‌نشینی دارد که دل مردم را به در آورده است لذا شهرداری اهواز آمادگی کامل را دارد که در این زمینه ورود کند.

شهردار اهواز با اشاره به اینکه بیکاری مردم را گرفتار کرده است، بیان کرد: هیچ شهری را نمی‌بینید که به این میزان دستفروش داشته باشد، این مسئله به دلیل بیکاری است ولی همه توقعات از شهرداری است.

وی گفت: شاهد رنج و فقر مردم هستیم؛ جوانان ما جایی برای رسیدگی به شغل و کارشان ندارند ولی ما برای حفظ هویت شهر مجبوریم دستفروش‌ها را جا به جا کنیم یا به آنها بگوییم که مکان استقرارشان را خالی کنند.

موسوی عنوان کرد: در حدود ۴۰۰هزار حاشیه نشین در اهواز داریم که توانمندسازی آنها پروژه‌ای مهم است که باید در این زمینه به فکر باشیم.

وی با اشاره به اسم همایش تحت عنوان روی پوست شهر افزود: درست است که اسم همایش روی پوست شهر است ولی زیر پوست شهر مشکلات زیادی نهفته است که باید رسیدگی شود.

شهردار اهواز با بیان اینکه نسبت به وقایع شهری در حال اتفاق بسیار عقب هستیم، بیان کرد: جوانان زیادی در قالب سازمان‎‌های مردم نهاد برای حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی ورود کرده‌اند ولی افراد ثروتمند و سرمایه‌گذار نیز باید در این زمینه ورود کنند.

وی گفت: آسیب‌های اجتماعی به تنهایی توسط یک دستگاه اجرایی قابل حل نیست بلکه همه دستگاه‌ها به صورت قانون‌مند باید ورود کنند.

انتهای پیام/تسنیم

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد