امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۲:۰۲ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش خبرنگار ما  محمد خلیجی از بهبهان جشنواره گل نرگس بهبهان از تاریخ ۲۶ دی‌ماه تا ۵ بهمن  در مجاور هتل رضا بهبهان در حال برگزاری است.

غرفه های این جشنواره شامل دو بخش صنایع دستی و تولیدکنندگان برنج ،حلوا و مصنوعات چوبی محلی است. بخش دوم غرفه ها به کتب  نویسندگان تاریخ و تمدن و نیز شاعران بهبهان اختصاص یافته است. ویژگی بارز جشنواره امسال مساعدت و پیشگامی اعضای انجمن بهبهانی های مقیم تهران و کرج می‌باشد.

محمد تقی حق بین دبیر جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار ما با تشریح تلاش‌های صورت گرفته از پتانسیل غنی هنرمندان برای برگزاری با شکوه این جشنواره سخن گفت و از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه های بهبهان برای هم افزایی در اجرای جشنواره تشکر نمود.

رونمایی از جام زندگی ارجان ، روبرش  مجسمه کیدین هوتران پادشاه ارجان و سنگ افراشته چگاسفلی که توسط هنرمند بهبهانی علی نصرت اله ساخته شده بود در این جشنواره رونمایی گردید.

اجرای فاخر این جشنواره بعنوان یک رویداد ملی در دستور کار مدیران  فرمانداری، مجموعه گردشگری ، اداره ارشاد ، پالایشگاه، شهرداری و…. قرار دارد و البته با تلاش وصف ناپذیر پرورش دهندگان گل نرگس و هنرمندان در حال اجراست.

فضل الله شریف پور نماینده صنف پرورش دهندگان گل نرگس نیز  تصریح کرد که ورود گردشگر  می‌تواند موجب رونق اقتصادی بیشتر صنوف بهبهان گردد وی اظهارامیدواری کرد که نام بلند آوازه گل نرگس بهبهان زمینه رشد و تعالی تبادلات فرهنگی اجتماعی میان مردم بهبهان و تمامی هموطنان گردد.

همچنین مالک قره غانی از دست اندرکاران اجرای این جشنواره اعلام کرد اجرای آیین های محلی و واگویی سنت‌های پیشینیان از دیگر برنامه‌های مفرح این جشنواره می‌باشد.

محمد تقی حق بین در پایان اظهار داشت ، مجموعه هتل رضا در سه روز پایانی این جشنواره که تا پنجم بهمن ادامه دارد میزبان مردم برای تماشای تتاتر وجوور ، کنسرت موسیقی خوانندگان بهبهانی این دیار کهن خواهد بود.

 

 

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد