امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۸:۰۴ بعد از ظهر

سایز متن   /

۷alp3-crop-c0-5__0-5-800x533-75

باشگاه خبرنگاران تفکرجوان: یک روز برجام، روز دیگر حقوق های نجومی بدون توجه به اصل و ریشه آن و امروز هم قانونی که خود رئیس جمهوری همین دولت بر آن اصرار داشته و دارد، مهم ترین دستاویز مخالفانش برای تخریب بی حد و حصر آن قرار می گیرد. جنگ روانی علیه انتخاباتی که شانس بالای پیروزی در آن برای روحانی از حالا محرز است، شروع شده است. معتقدند که دولت و حامیان او مخالف شفاف سازی در همه امور خصوصا حقوق های مدیران هستند. این درحالیست گذشته از آن چه در دوران اصلاحات اتفاق افتاد، روحانی مصمم ترین فرد برای تصویب قانون شفاف سازی بوده است. به گفته کارشناسان رسانه هایی که خود از بودجه بیت المال ارتزاق می کنند این دولت را متهم می کنند که از اموال عمومی برای ستادهای انتخاباتی خود استفاده کرده است و همین مستند ترین دلیل برای آغاز جنگ روانی می شود که در آن گفته می شود؛ « هیچ تضمینی وجود ندارد، هر رئیس جمهوری برای بار دوم هم تأیید صلاحیت شود».

روحانی احتمال رأی آوری بالایی دارد

جواد آرین منش، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با نوآوران با اشاره به افزایش تبلیغات تخریبی برخی از جناح های سیاسی در آستانه انتخابات، گفت: رقابت های سیاسی جناح ها در صورتی که منطبق با اصول اسلامی، اخلاقی و انسانی باشد فی الذات ناپسند نیست.

او با اشاره به سازوکار رقابت سالم در فضای سیاسی افزود: در چنین شرایطی جناح حاکم تلاش می کند تا رضایت افکارعمومی را برای خود نگه دارد و جناح رقیب هم در رقابتی سالم و سازنده تلاش می کند برای اصلاح امور و پیشرفت کشور نقدهای منصفانه را در شرایط لازم ارائه دهد.

آرین منش ادامه داد: زمانی که رقابت ها جای خود را به تخریب دهد، سیاه نمایی ها جایگزین نقد می شود و تضعیف در جای اصلاح گری قرار می گیرد. همچنین عدالت، انصاف، خوش بینی و امید جای خود را به بی انصافی، یأس، تبعیض و نا امیدی می دهد.

این نماینده پیشین مجلس بیان کرد: متأسفانه جریان های سیاسی در کشور علیرغم این که ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی می گذرد، هنوز شیوه های تعامل، تفاهم، گفت وگو، تضارب آرا و ادب در گفتار را نیاموخته اند و همین باعث می شود که هر روز شاهد روزنامه هایی باشیم که به جای ترویج مصالح و منافع ملی، سیاه نمایی ها و ترجیح مصلحت های گروهی و جناحی را دستور کار قرار داده اند، هرچند که مصالح کشور قربانی شود.

آرین منش برجام را نمونه ای از چنین رویکردی دانست و بیان کرد: اگر موضوع برجام در مسیر خود به اهداف تعیین نشده نرسد جای خوشحالی برای هیچکسی ندارد، اما گاهاً دیده شده که جریان مخالف دولت با عدم اجرای کامل برجام خوشحالی می کند و این خوشحالی دقیقاً با منافع ملی منافات دارد.

او افزود: هرچه به انتخابات نزدیک تر می شویم موضوعات جاری کشور سیاسی و انتخاباتی می شود و تخریب ها اوج می گیرد و بی انصافی ها جای انصاف را می گیرد.

این نماینده پیشین مجلس با اشاره به شانس پیروزی روحانی در انتخابات بیان کرد: چیزی حدود ۴ سال از عمر دولت تدبیر و امید می گذرد و طبعاً از ابتدای کار تا به امروز عملکرد آن از سوی مردم مورد ارزیابی قرار گرفته و خواهد گرفت.

آرین منش با اشاره به این که در آستانه انتخابات مردم موفقیت های روحانی را در مقایسه با دیگر کاندیداها مقایسه و ارزیابی می کنند، ادامه داد: معمول بوده که مردم به هر رئیس جمهوری فرصت ۸ ساله می دهند تا برنامه های خود را در یک دوره دیگر کامل کند و به همین دلیل می توان گفت که روحانی احتمال رأی آوری بالایی دارد.

با توجه به محدودیت ها دولت روحانی خیلی فراتر از انتظار ظاهر شده است

علی اکبر محمودی، فعال سیاسی اصلاح طلب نیز می گوید: بزرگ ترین مشکل دولت این است که چند صدایی در داخل کشور وجود دارد. در تمام دنیا دیده شده که وزیر امور خارجه سیاست های کلی نظام را به اطلاع دنیا می رساند، اما در ایران تریبون های متعددی از جمله تریبون سیاسی- عبادی نماز جمعه که باید وحدت آفرین باشد، متأسفانه اخبار غلطی را به جامعه متبادر می کند.

او معتقد است دولت روحانی با توجه به کارشکنی ها و خرابی هایی که از دولت گذشته وجود داشته و دارد، خیلی فراتر از گذشته ظاهر شده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: روحانی با تدبیر خود توانست در انتخابات سال ۹۲ خیلی راحت از فضای جنجال وعده های دروغین رسانه ای بیرون بیاید و گفتنی است که برای انتخابات سال آینده هم با وجود آن که مردم مشکلات اقتصادی متعددی دارند اما شرایط دشوار این دولت را نیز به خوبی درک می کنند و بر همین مبنا تصمیم گیری خواهند کرد.

محمودی ادامه داد: افرادی که چشم های خود را بر نقاط مثبت این دولت بسته اند همان کسانی هستند که در آن ۸ سالی که پول، سرمایه و منابع ملی هدر رفت و فساد، فحشا و دروغ گویی ترویج یافت، سکوت کردند و امروز به دلیل در پیش بودن انتخابات سعی بر تخریب این دولت دارند.

او افزود: گاهاً مشاهده می شود که موضوع حقوق های نجومی که مبلغ کلی آن ۶۰ میلیارد هم نمی شود از طریق رسانه های مخالف دولت بزرگنمایی می شود، اما هیچ صدایی از املاک نجومی بر نمی آید.

این فعال سیاسی با تأکید بر این که دعواهای سیاسی باید یک جایی تمام شود، گفت: لیاقت مردم کشورمان بیشتر از جنجال های سیاسی و حزبی است و به همین خاطر است که آن هایی که خود را انقلابی می دانند باید به جای هم نوایی با دشمنان کشور تمام تلاش خود را برای رفاه مردم به کار گیرند.

برخی از جناح ها به فکر سنگ اندازی در مسیر دولت هستند

غلامرضا حیدری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد دولت و بیشترین نقدی که از سوی مخالفان به آن وارد می شود، گفت: برای این که عملکرد و میزان توفیق دولت تدبیر و امید در عرصه های گوناگون از جمله در حوزه اقتصادی مورد ارزیابی قرار گیرد، باید نوعی مقایسه نسبی میان سال هایی که وضعیت اقتصادی کشور به سمت تباهی و ویرانی می رفت با اکنون و اقدامات دولت یازدهم در زمینه های متفاوت اقتصادی صورت پذیر و بر همین اساس آن چه به عنوان نتیجه از این مقایسه استخراج می شود، نمره قابل قبول و نمودار روبه بالای دولت روحانی است.

این نماینده مجلس با اشاره به این که کشور اکنون گرفتار رکود عمیقی است، ادامه داد: به گفته اقتصاددانان رکود موجود در کشور چند لایه است و برای رفع آن دولت به تنهایی نمی تواند کار تاثیرگذاری را انجام دهد.

به گفته حیدری برای خروج از وضعیت رکود در کشور لازم است تا تمام ارکان حکومت با اراده ای قوی عزم خود را جزم کرده و به همکاری با یکدیگر بپردازند که در این میان نقش تمام قوا قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

وی در ادامه  با اشاره به حرکت روبه جلوی دولت در مسیر تحولات اقتصادی، گفت: بسیاری از عوامل داخلی از جمله برخی از جناح ها و جریان‌های سیاسی سعی دارند تا در مسیر اهداف دولت موانع متعدد و سنگ اندازی های بی شماری را ایجاد نمایند که این مهم می تواند بزرگترین عامل جلوگیری از تحولات مثبت در عصه های اقتصادی و در زمان فعلی باشد.

این نماینده مجلس میزان تعامل و ارتباط خارجی دولت را یکی دیگر از مهم ترین عوامل پیش برنده مسائل اقتصادی در زمان پیش رو دانست و افزود: در کنار تعاملات خارجی، اقتصاد زیرزمینی و انواع قاچاق کالا یکی معضلات اساسی است که باعث کاهش فرصت های شغلی در جامعه و افزایش بیکاری می شود و برای جلوگیری از ادامه روند آن و البته ریشه کن کردن چنین آفتی دولت به تنهایی نمی تواند وارد میدان شود.

حیدری با بیان این که در ایجاد مشکلات و موانع اقتصادی پارامترهای متعددی دخیل هستند، افزود: دولت برای رفع موانع مزبور نیازمند تلاش و همکاری است که باید تمام ارکان حکومت و همه قوا را درگیر خود کند.

انتهای پیام/منبع نوآوران

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد