امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۴:۲۳ قبل از ظهر

سایز متن   /

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان:  کیامرث حاجی‌زاده در جلسه کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیریت بحران که دیروز (۱۳ شهریورماه) برگزار شد، اظهار کرد: بحران بهمن ماه سال گذشته خوزستان تلنگری برای مدیریت بحران بود تا در خصوص زیرساخت‌های استان که در مجموع دچار مشکل هستند، با کمک مدیران و با مطالعه و کار کاشناسی اقدام کنیم و برای مواجهه با بحران‌های متعدد آمادگی داشته باشیم.
وی افزود: گردوخاک سال گذشته موجب شد که متوجه شویم در همه بخش‌های استان خوزستان دچار مشکل جدی هستیم. در آن بحران در بحث آب، برق، مخابرات و… مشکل داشتیم و آماده مواجهه با بحران نبودیم که این تهدید باید موجب شود این بحران را به فرصت تبدیل کنیم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تصریح کرد: با پیام مقام معظم رهبری و وارد کار شدن دولت، این بحران به فرصت تبدیل شد ولی پیگیری مدیران و پای کار آمدن و دلسوزی‌هایشان به میزان علاقمندی آن‌ها به مسائل استان خوزستان مربوط می‌شود.
حاجی‌زاده بیان کرد: استان خوزستان یک استان ملی است بنابراین هر حرکتی در این استان به کل ایران برمی‌گردد. هر چیزی که داریم از استان خوزستان است از مقاومت، ایثار و شهادت که اصلی‌ترین سرمایه‌های خوزستان است تا سرمایه‌های اقتصادی نفت، پتروشیمی، آب و تولید برق در خوزستان نهفته است.
وی گفت: استانی که قرار است همه مردم را از منابع طبیعی و استعدادهای خدادادی بهره‌مند کند باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد زیرا اگر خوزستان در امنیت و اقتدار دچار اختلال شود، کل کشور دچار مشکل می‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به اهمیت تکنولوژی و ارتباطات بیان کرد: یکی از مهمترین موضوعات امروزه، ارتباط است و فعالیت سرمایه‌داران بزرگ دنیا در کار ارتباطات نیز نشان از اهمیت موضوع دارد ولی ما هنوز در تلفن‌های قدیمی نیز دچار مشکل هستیم و با این سبک پیش می‌رویم.
حاجی‌زاده در ادامه گفت: در چندین منطقه روستایی استان خوزستان نقاط کور داریم که آنتن‌دهی تلفن در آنجا وجود ندارد. همچنین در تنها آزادراه خوزستان که آزادراه بندر امام است نقطه کور وجود دارد و حدود ۴۰ کیلومتر آن دچار مشکل

است و دو سال در حال پیگیری این موضوع هستیم ولی تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

وی بیان کرد: همچینن در بخشی از شهرستان‌ها از جمله لالی در بحث ارتباطات دچار مشکل هستیم و در شهیون دزفول نیز که مرکز زلزله خوزستان است به شدت مشکل داریم و در بحران سیل گذشته در این منطقه حتی موبایل آنتن‌دهی نداشت.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تصریح کرد: رکن اصلی در مدیریت بحران پیش‌بینی و پیشگیری است. در استان اصفهان که حتی نیمی از بحران‌های خوزستان را ندارد باتری‌ها ۱۲ ساعته هستند ولی در خوزستان هنوز باتری‌ها ۴ ساعته هستند.
حاجی‌زاده با بیان اینکه هزینه‌هایی که در بازسازی صرف می‌شوند صدها برابر بیشتر از هزینه‌های پیشگیری است، اظهار کرد: علاوه بر اینکه در پیشگیری هزینه‌های بیشتری صرف می‌کنیم مدیریت ما نیز زیر سؤال می‌رود.
وی در ادامه گفت: بحث اینترنت در کلانشهر اهواز به شدت با مشکل مواجه است و قطعا این مشکل در شهرستان‌ها بیشتر است که باید اقداماتی در این زمینه انجام شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تصریح کرد: چندین منطقه در باغملک در آنتن‌دهی ایرانسل دچار مشکل هستند و با وجودی نامه‌نگاری‌های فراوانی که در این زمینه انجام شده، ولی هیچ نتیجه‌ای گرفته نشده است.
حاجی‌زاده بیان کرد: باید جلسه‌ای با حضور مدیرکل راه، مدیرکل حمل و نقل، مدیرکل مخابرات، مدیرکل ارتباطات و فناوری و مدیرکل زیرساخت مقررات رادیویی برگزار شود و نقاط کور استان خوزستان شناسایی شوند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان عنوان کرد: باید راه‌اندازی سیستم بی‌سیم در سطح استان خوزستان انجام شود، همچنین مانورها برگزار شوند و انتظار داریم هر ماه یک مانور در یکی از شهرستان‌ها برگزار شود که این مورد در ارزیابی مدیران ستاد بحران تأثیرگذار است.
حاجی‌زاده در ادامه افزود: ارسال شرح وظایف و دستورالعمل‌ها جزو مصوبات بوده است که باید شرح وظایف و دستورالعمل هر کارگروه مشخص و توسط رئیس کارگروه ارسال شود.
وی عنوان کرد: همچنین باید ارزیابی و گزارش دقیق از مناطق حادثه‌خیز در حوزه مخابرات، ارتباطات و فناوری در مناطق شهری و روستایی به مدیریت بحران استان ارائه شود. ضریب ایمنی کابل‌ها و فیبر نوری نیز باید افزایش یابد. در بحث قطعی‌های برق، برای آمادگی در  زمان حوادث دیزل تهیه کرده‌ایم و مکان‌هایی که به دیزل مجهز نیستند نیز جهت تجهیز پیگیری می‌شوند.
حاجی‌زاده تصریح کرد: همچنین در صورت امکان سیستم خنک‌کننده در مراکز و ایستگاه‌ها باید با کیفیت‌تر شوند زیرا در مکان‌هایی که سیستم خنک‌کننده ضعیف است موجب می‌شود باتری‌ها دچار مشکل شوند.
وی بیان کرد: در هر بیزنسی رضایت‌مندی مشتری محور اول است و هر جایی که پولی از مردم گرفته می‌شود باید خدمت خوبی ارائه شود. در صورتی که عملکرد سیستم ارتباطی داخلی خوب نباشد، سیستم ارتباط خارج از این خلاء استفاده می‌کند و وارد کار می‌شود که این موضوع وجهه خوبی ندارد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به روی کار آمدن وزیر جدید ارتباطات اظهار کرد: با به کار آمدن یک جوان متعهد و متخصص به وزارت ارتباطات قطعاً ارتباطات دچار یک تحول بزرگ خواهد شد.
منبع: خبرگزاری ایسنا – مرکز خوزستان
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد