امروز

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۰:۵۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۴۰۹۱۲۲۲۳۲۳۲۳۳۱۶۶۴۳۷۱۴

 باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: سرهنگ قاسم قدرتی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به موضوع دوربین‌های کنترل ترافیک سطح شهر، عملکرد سرویس‌های مدارسی و تاکسی‌های شهری پرداخت و  اظهار داشت: تصادف‌ها  ۹ ماه گذشته امسال در راه‌های درون شهری استان نشان می‌دهند که ۲۲ درصد از تصادفات منجر به فوت متاثر از سرعت غیر مجاز  و تخطی از سرعت قانونی است.

وی افزود: به همین منظور از سال گذشته طی نشست‌هایی که با شهرداری اهواز داشتیم الویت کار برای کاهش تصادفات و التزام بخشی به تصادفات را به استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت دادیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان گفت: در گذشته اگر استفاده از نیروی انسانی به عنوان یک اصل در دستور کار قرار داشت اما  امروزه به واسطه وسعت راه‌ها، افزایش جمعیت و افزایش خودروها کنترل به صورت سنتی جوابگو نیست بنابراین استفاده از ابزار کنترلی و سیستم هوشمند به کنترل ترافیک دیگر یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است که باید تمام نگاه‌ها به این سمت ختم شود.

وی عنوان‌کرد: راهنمایی و رانندگی خوزستان با رویکرد کاهش تصادف، ۴۷ دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت برای کنترل سرعت رانندگان در سطح شهر اهواز نصب کرد. دوربین‌های ثبت تخلف به سیستم اجرائیات ناجا متصل هستند و به محض مشاهده تخلف می‌توانند سرعت راننده را ثبت و سوابق را به اجرائیات راهنمایی و رانندگی ناجا جهت اعمال جریمه و نمره منفی منعکس کنند.

سرهنگ قدرتی افزود: در راستای رسیدگی به قانون تخلفات رانندگی که در سال ۸۹ تصویب و ابلاغ شد شاهد کاهش تصادفات بودیم  به طوری که در سال ۸۴ آمار کشته شدگان در کشور بر اثر سانحه رانندگی  ۲۸ هزار نفر بود اما امروزه این آمار به ۱۷ هزار نفر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه سرعت مجاز در بزرگراه‌ها بسته به نوع ساختار فیزیکی بزرگراه‌ بین ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت است، گفت: در تمام نقاط  استقرار دوربین‌های ثبت تخلف تابلوهای کنترل و تنظیم سرعت جهت آگاهی بخشی به رانندگان نیز نصب شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان با اشاره به میزان مبلغ جریمه‌های عدم کنترل سرعت توسط رانندگان گفت: ۳۰ کیلومتر بالاتر از سرعت مجاز ۶۰ هزار تومان، ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر بالاتر از حد مجاز ۲۰۰ هزار تومان جریمه  و ۵ نمره منفی برای خودورهای شخصی و ۱۰ نمره منفی برای خودروهای عمومی لحاظ می‌شود.

وی تصریح‌کرد:اگر سرعت رانندگان ۵۰ کیلومتر بیشتر از سرعت حد مجاز باشد علاوه بر۲۰۰ هزار تومان جریمه  ۱۰ نمره منفی برای خودروهای شخصی و ۱۵ نمره منفی برای خودروهای عمومی اعمال می‌شود.

سرهنگ قدرتی با بیان اینکه در آبان‌ماه امسال دوربین‌های کنترل سرعت ۲۱۰ هزار و ۶۷۵ فقره تخلف ثبت کردند، گفت: در آذرماه سال جاری با آگاهی رانندگان از  سوابق منفی در رانندگی خود  آمار ثبت  تخلف به ۱۴۰ هزار و ۱۴۳ فقره کاهش یافت  و شاهد یک کاهش ۳۵ درصدی در زمینه تصادفات بودیم.

وی عنوان‌کرد: نظم بخشی به ترافیک نیازمند استفاده نکردن از تلفن همراه هنگام رانندگی است زیرا ۲۵ درصد تصادفات درون شهری خوزستان نتیجه استفاده راننده از تلفن همراه و عدم توجه به جلو است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان عنوان‌کرد: علاوه بر نصب ۴۷ دستگاه دوربین ثبت تخلف در اهواز ۶۸ دستگاه دوربین نظارت، ۵ دستگاه دوربین پلاک خوان ویژه محدوده‌های طرح ترافیک و یک دستگاه دوربین چراغ قرمز در سطح اهواز نصب شده است.

وی با اشاره به موضوع پارکبان‌ها گفت: افرادی که در قالب پارکبان از رانندگان هزینه پارک دریافت می‌کنند پارکبان نیستند بلکه نگهبانان محله‌هایی هستند که سوابق سرقت در آن‌ها وجود داشت.

سرهنگ قدرتی در زمینه کنترل‌های لازم برای سرویس‌های مدارس گفت: از ابتدای امسال در نشست‌هایی که با سازمان تاکسیرانی اهواز داشتیم خواستار جلوگیری از استفاده تاکسی‌های زرد به عنوان سرویس مدارس شدیم زیرا این تاکسی‌ها باید در سطح شهر برای عموم مردم خدمات رسانی کنند.

انتهای پیام / تسنیم

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد