امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۰:۵۵ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۶۵۰۹۹

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: اصغر یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار با بیان این‌که مکان میدان میوه و تره‌بار اهواز در سال ٨٠ جابه‌جا شده است، اظهار کرد: شهردار وقت به لحاظ ورود کامیون‌های سنگین و حل مشکل ترافیک و رفع ازدحام، مکان میدان را جابه‌جا کرد که اعضای صنف بارفروشان هم تمکین کردند.

وی با بیان این‌که بعد از جابه‌جایی این میدان هیچ‌گونه زیرساخت و امکاناتی برای ما فراهم نشده است، افزود: شهرداری قبل از جابجایی، در خصوص امکانات وعده‌های زیادی داد اما به هیچ‌کدام از آن‌ها عمل نکرد. در این میدان مشکلات فراوانی مشاهده می‌شود اما هیچ‌گونه اقدامی در جهت رفع و حل آن‌ها از سوی شهرداری انجام نمی‌شود.

‎یاوری با اشاره به دیگر مشکلات میدان میوه و تره‌بار اهواز افزود: مهمترین مشکل میدان، فاضلاب است که باعث آسیب رساندن به سلامت مردم و فاجعه زیست محیطی است و از دیگر مشکلات می توان به آسفالت پشت غرفه‌ها اشاره کرد که از ابتدا به همین شکل بوده است.

وی ادامه داد: نبود روشنایی در میدان، فقدان نمازخانه، مسجد و سرویس‌های بهداشتی عمومی، حمام و نبود پارکینگ مناسب برای خودروهای شخصی و وانت‌بارها در میدان و همچنین نبود یکسری امکانات ورزشی برای مواقع فراغت کارگران میدان، از دیگر مشکلات است.

یاوری با بیان این‌که به عنوان اتحادیه به تمام وظایفی که بر عهده ما گذاشته شده است عمل کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: از جمله وظایفی که به ما محول شده است ساخت مسجد و در کنار آن سرویس‌های بهداشتی و حراست میدان و نظافت و فضای سبز است که به این وظایف عمل کرده‌ایم اما شهرداری وظایف خود را در این خصوص انجام نداده است.

یاوری اظهار کرد: شهرداری با وجود کم‌کاری خود در تمام زمینه‌های میدان مطالبه کرایه‌هایی را از غرفه‌داران می‌کند که در هیچکدام از کلانشهرهای کشور این‌گونه نیست. در تهران، اصفهان، شیراز، کرج و اردبیل استعلام گرفته شود و آنچه آن‌ها پرداخت می‌کنند از ما مطالبه کنند.

وی افزود: به راستی مگر شرایط فضای کسب‌وکار ما از آن‌ها بهترست که این مطالبه را از ما می‌خواهند. در این خصوص شورای چهارم هیچ اقدام بازدارنده‌ای انجام نداد که این از وظایف شورای اسلامی چهارم بود اما نظارتی بر عملکرد شهرداری نداشت.

یاوری خاطرنشان کرد: طی جلسه‌ای که ٩ ماه پیش با حضور استاندار، شهردار و فرماندار و مدیر عامل سازمان میادین و اعضای هیات مدیره بارفروشان تشکیل شد صورتجلسه‌ای به امضای همه رسید اما شهرداری و سازمان میادین به مصوبات آن صورتجلسه که امضا کرده بودند عمل نکردند.

یاوری با بیان این‌که اراده‌ای در شهرداری جهت حل مشکلات میدان الغدیر دیده نمی شود، ادامه داد: چهار غرفه میدان توسط مقام قضایی پلمپ شده که شهرداری وقت، مبالغ این غرفه‌ها را دریافت کرده و به مدت سه سال است که پلمپ شده است و اداره حقوقی شهرداری و شخص شهردار اقدام عاجلی انجام نداده‌اند.

 

منبع:خبرگزاری ایسنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد