امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۷:۰۴ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۵۱۰۱۷۰۰۰۴۰۲_photoa

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: هفته شانزدهم لیگ برتر امروز پس از پشت سر گذاشتن مسائل و حواشی نیم فصل کار خود را آغاز می‌کند و مجدداً تنور مسابقات امروز با انجام دیدار تیم‌های صنعت نفت آبادان و صبای قم داغ خواهد شد.

نماینده آبادان که تعطیلات پرالتهابی را سپری کرده، مجدداً هواداران بسیاری را امروز به ورزشگاه خواهد کشاند تا دست‌پخت مسؤولان این باشگاه برای نیم فصل دوم رقابت‌ها توسط دوستداران این تیم چشیده شود.

بر همین اساس، نفتی‌ها که در نخستین واکنش، دست به تغییر بر روی نیمکت خود زدند و نادر دست‌نشان را از کار برکنار کردند، حال با فیروز کریمی نام‌آشنا پای به میدان خواهند گذاشت تا شاید رنگ و بوی پیروزی را از بازی نخست تجربه کنند.

آبادانی در نیم فصل دوم با کنار گذاشتن میلاد جهانی، امیر ذلیکانی و دنی سانتویا کلمبیایی، اکنون نورمحمدی و معبودی را به خدمت گرفته‌اند تا به گفته سرمربی جدید این تیم از تجربه هر دو در ترکیب تیم خود استفاده کنند.

فیروز کریمی با استفاده از دو مهاجم در نوک حمله، دو پیستون، دو هافبک هجومی و دفاعی، سیستمی رو به جلو را طراحی کرده و با علم به اینکه نفتی‌ها چهار عنصر دفاعی مطمئن همچون بغلانی، نورمحمدی، عبدالله زاده و کیم را در اختیار دارند، حال در اندیشه ایجاد حملات متعدد بر روی دروازه حریف هستند.

در آن‌ سوی میدان نیز عبدالصمد مرفاوی بی‌شک همچون همیشه ارائه گر یک فوتبال محتاط خواهد بود، روشی که به مذاق هواداران آبادانی خوش نخواهد آمد و قطعاً بر روی کار نماینده آبادان نیز تأثیر خواهد گذاشت.

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان امروز از ساعت ۱۵ در ورزشگاه تختی این شهر میزبان صبای قم خواهد بود.

اما در استقلال خوزستان که در فاصله بین دو نیم‌فصل دو عنصر اصلی خود را در خط دفاع و حمله از دست داد، در نخستین دیدار خود در آغاز نیم‌فصل دوم، میزبان تراکتورسازان خواهند بود.

شاگردان پورموسوی، گرچه چند خرید جوان و نسبتاً متناسب با وضعیت این تیم داشته‌اند، اما تا هماهنگی کامل کمی فاصله دارند و نمی‌توان در کوتاه‌مدت از این تیم با این بضاعت انتظار چندانی داشت.

غیبت رحیم زهیوی در قوای هجومی این تیم بی‌شک زحمت را برای دیگر مهاجمان این تیم از جمله حسن بیت سعید دو چندان خواهد کرد و بار گلزنی این تیم نیز بر دو این مهاجم سنگین‌تر خواهد شد.

البته حضور آرش افشین بهترین خبر برای سرمربی این تیم و دوست داران آبی اهواز خواهد بود، اما باید منتظر ماند و دید که چند ماه نیمکت نشینی این بازیکن در تیم آبی پایتخت، توانسته بر روی کیفیت این بازیکن تأثیر بگذارد یا خیر؟

حضور آلویز نانگ در کمربند میانی آبی پوشان نیز می‌تواند حاوی اخبار خوشی برای استقلالی‌ها در این دیدار باشد، اما غیبت پور غاز دیگر حفره‌ای خواهد بود که قطعاً تراکتورسازان حساب ویژه‌ای بر روی این روزنه باز کرده‌اند.

در آن‌سو نیز امیر قلعه‌نویی با یک لشکر ستاره‌های رنگارنگ فوتبال ایران به اهواز سفره خواهد کرد تا در نبرد با صدرنشین، از کورس عقب نماند.

قلعه‌نویی امیدوار است تا نورالهی و عالیشاه بتوانند انتظارات وی را در نیم‌فصل دوم برآورده کنند و جای رفیعی را در ترکیب این تیم بگیرند.

دیدار دو تیم استقلال خوزستان و تراکتورسازی تبریز، بعد از ظهر پنجشنبه از ساعت ۱۵ و ۳۰ در وزرشگاه غدیر اهواز برگزار خواهد شد.

اما تیم فوتبال فولاد خوزستان، که در نیم‌فصل اول به‌تدریج به هماهنگی رسید و نگاه‌ها را به خود خیره کرد، روز جمعه در تبریز به مصاف ماشین‌سازی قعر جدولی خواهد رفت و قطعاً در این دیدار در اندیشه حفظ ثبات در نتیجه‌گیری خود خواهد بود.

نعیم سعداوی که تیمش ازجمله کم‌کارترین باشگاه‌ها در طول تعطیلات نیم فصل بود، حال تنها به صدور آی.دی کارت ارنست دل‌خوش کرده و قصد دارد با حفظ ترکیب خود به روند رو به رشد تیمش در جدول رقابت‌ها ادامه دهد.

فولاد که کمتر دست‌خوش تغییرات در بین دو نیم‌فصل شده است، طبیعتاً فرصت کمتری نیز برای هماهنگی بازیکنان در ترکیب نیاز دارد و این برگ برنده سعداوی در ادامه رقابت‌ها خواهد بود.

سعداوی امیدوار است تا با جذب بختیار رحمانی، در ادامه این رقابت‌ها، روزهای بهتری را برای تیمش و هواداران پر شمارش رقم زند.

تیم فوتبال فولاد خوزستان، عصر جمعه از ساعت ۱۴ در هوای یخبندان تبریز به مصاف ماشین‌سازی خواهد رفت.

انتهای پیام /فارس

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد