امروز

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۰۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

۸۲۴۸۸۲۷۸-۷۱۵۳۰۳۵۱

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: جمال عالمی نیسی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار کرد:رهبر معظم انقلاب سال جدید را با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کردند که این نشان دهنده توجه ویژه ایشان به اشتغالزایی و افزایش تولید در کشور است.
وی ادامه داد: اگرچه عمران و آبادانی امر مهمی بوده و ایجاد زیرساخت ها یکی از لازمه های توسعه است اما تا زمانی که نتوانیم در زمینه اشتغال مشکلات موجود را برطرف کنیم، نمی توانیم در بخش عمرانی نیز موفق عمل کنیم.
وی اظهار کرد: اگر بتوانیم مردم را در بعد اقتصادی تقویت کنیم و درآمد آنها را افزایش دهیم می توانند مشکلات اقتصادی خود را با سختی کمتری برطرف کنند.
عالمی نیسی گفت: زمانی که شهروندان از نظر اقتصادی به شرایط مطلوبی برسند می توانند در زمینه ساخت و ساز و سرمایه گذاری در بخش های مختلف حضور پررنگ تر داشته باشند و همین امر به اقتصاد خوزستان کمک می کند.
وی ادامه داد: همچنین حمایت از تولید داخل یکی دیگراز مسائل مهم درجهت توسعه یافتگی است که از دو سال گذشته در خوزستان توجه به این بخش بیشتر شده و اقدامات خوبی نیز در این خصوص صورت گرفته است.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع نیروی انسانی استاندار خوزستان گفت: در این زمینه کارگروهی تشکیل شده و به صورت مستمر خریدهای دستگاه های اجرایی و شرکت ها را رصد می کنیم.
وی ادامه داد: همچنین بحث محرومیت زدایی از دیگر اولویت های خوزستان به شمار می رود که در این زمینه نیز برنامه هایی موثری در دستور کار قرار گرفته است.
عالمی نیسی گفت: اکنون مناطقی در خوزستان وجود دارد که از نظر معیشتی و عمرانی از محرومیت رنج می برند که سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت های تولید و اشتغال و عمران در این مناطق یکی از ضرورت ها است.
وی همچنین بر جلوگیری از ورود کالای قاچاق به خوزستان تاکید کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در بخشی از سخنان خود بر جلوگیری از ورود کالای قاچاق از سر منشاء ورودی آن تاکید کرده بودند که ما نیز باید ابتدا از ورود این کالاها به استان جلوگیری کنیم و پس از آن در بازار سرکشی مستمر داشته باشیم.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع نیروی انسانی استاندار خوزستان گفت: قاچاق کالا تاثیر بسیار منفی در اقتصاد کشور داشته و با اقتصاد مقاومتی در تضاد است و می تواند تولید استان را متوقف و یا تخریب کند.
وی ادامه داد: اگر از ورود کالای قاچاق آنگونه که انتظار می رود جلوگیری نشود نمی توانیم در زمینه اشتغال و تولید قدم های موثری برداریم.
عالمی نیسی تاکید کرد: حمایت از بخش خصوصی یکی دیگر از راه های موثر در جهت ایجاد اشتغال پایدار در خوزستان است چرا که دولت به تنهایی نمی تواند پاسخگوی درخواست ها برای اشتغال باشد.
وی گفت: برای جذب سرمایه گذار نیز باید امنیت و مشوق های ویژه ای ایجاد شود تا این بخش با آرامش در خوزستان سرمایه گذاری کند.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع نیروی انسانی استاندار خوزستان افزود:فرآیند پیش بینی شده برای سرمایه گذاری در خوزستان باید کوتاه شده و پیمودن روال اداری برای بخش خصوصی آسان تر شود چرا که در غیر این صورت آنها رغبتی برای سرمایه گذاری نخواهند داشت.
وی همچنین به سخت گیری بانک های خوزستان در ارائه تسهیلات به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت:به عقیده من نحوه سرمایه گذاری بانک ها در امر تولید و اشتغال با شرایط مطلوب فاصله زیادی دارد اما دولت باید در این خصوص ورود کرده و با دادن یارانه نرخ بهره بانک ها را کاهش دهد تا سرمایه گذار رغبت بیشتری برای ورود به عرصه اقتصاد پیدا کند.
عالمی نیسی ادامه داد: در سال های گذشته دولت دارای وجوه اداره شده ای بود که در اختیار بانک ها قرار داده و خود نیز سیاستگذاری را بر عهده داشت که تا اندازه زیادی شرایط را برای ورود بخش خصوصی آسان کرده بود.

منبع:خبرگزاری ایرنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد