امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۶:۴۸ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۶۰۱۱۵۱۶۲۷۴۸۳۹۶۱۰۴۴۵۷۷۴

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان:  غلامرضا شریعتی در آئین کلنگ‌زنی آغاز پروژه آبرسانی از شهر بستان به مرز چذابه در شهرستان دشت‌آزادگان اظهار داشت: این پروژه یکی از فازهای انتقال آب غدیر به شهرهای مختلف خوزستان است که خط دوم انتقال نیز آماده اجرا شد.

وی اجرای طرح آبرسانی غدیر در خوزستان را ۳ ساله اعلام کرد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح، آب مناسبی در اختیار مردم خوزستان قرار گیرد.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه مردم ما بیش از این حق دارند، خطاب به مسئولان سازمان آب و برق خوزستان گفت: موقعی سپاس بی‌شائبه ما را دریافت می‌کنید که آب بهتر از این در اختیار مردم دشت‌آزادگان و بستان قرار بگیرد.

وی با یادآوری این نکته که مردم خوزستان هیچ چیز از مردم نقاط دیگر کم ندارند، خاطرنشان کرد: ۲۵ تا ۳۰ درصد آب‌های جاری و روان کشور در استان ما قرار دارد و اهالی خوزستان ۸ سال دفاع مقدس را با شجاعت و از خودگذشتگی پشت سر گذاشتند باید تلاش کنیم بهترین‌ها را در همه زمینه‌ها برای آنها فراهم سازیم.

شریعتی در ادامه سخنان خود بر فعال کردن آب‌گیر دز تاکید کرد و گفت: برای اجرای کامل طرح آبرسانی غدیر اقدامات بسیار زیاد و موثری انجام شده، تونل احداث شد و لوله‌های مورد نیاز انجام پروژه نیز خریداری شده‌اند فقط احداث آب‌گیر مانده که امیدوارم آن هم انجام شود.

وی با بیان اینکه احداث آب‌گیر دز کار بسیار بزرگ و موثری است، عنوان کرد: آن طوری که برای من شرح داده شد در کل دنیا فقط ۲ یا ۳ آب‌گیر مانند این پروژه‌ای که قرار است در خوزستان اجرا شود وجود دارد.

استاندار خوزستان امنیت، سلامت و آموزش را سه وظیفه اصلی دولت برشمرد و  تصریح کرد: تامین آب سالم و بهداشتی در راستای حفظ و ارتقا سلامت مردم است که باید انجام شود.

وی در ادامه از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) تقدیر کرد و گفت: با اهتمامی که این قرارگاه در بحث آبرسانی دارد امیدواریم به زودی آب شرب منطقه از سد دز تامین شود تا استانداردهای لازم در این زمینه تغییر کند.

شریعتی بر تامین آب شرب مردم خوزستان با استانداردهای بالا تاکید کرد و گفت: این کار باید انجام شود زیرا حق مردم خوزستان است که از آب آشامیدنی باکیفیت بهره‌مند شوند.

وی در ادامه همه مسئولان را برای خدمت‌رسانی به مردم خوزستان دعوت کرد و گفت: اگر اهمالی در کارهای ما انجام شود حق مردم خود را تضییع کردیم که این حق الناس بر گردن ما است و باید جوابگوی آن باشیم.

استاندار خوزستان گفت: آب و جاده ۲ موضوع مهم در منطقه هستند که اگر مطلوب باشند تجارت جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق را رونق می‌بخشد و طریق‌الحسین(ع) نیز تکمیل می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد