امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۲:۲۱ بعد از ظهر

سایز متن   /

۸۲۳۹۲۴۱۴-۷۱۳۳۷۱۵۴ (۱)

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان:

به گزارش تفکرجوان: امید حاجتی در نشست شورای فنی در سال جاری در استانداری اظهار کرد: ۳۰ درصد جمعیت استان در کلانشهر اهواز ساکن است برای همین خدماتی که به مردم این کلانشهر ارایه می‌شود در سطح رضایت مندی عمومی بسیار تعیین کننده است.
وی دراین نشست پس از پخش تصاویری از مشکلات خدمات شهری که در اهواز از سوی شهرداری، افزود: هدف از بررسی مشکلات خدمات شهری پیداکردن مقصر نیست بلکه هدف سامان دهی وضع موجود است.
رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان با تاکید بر این که خوزستان تنها استانی است که سه اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی دارد لذا توجه به خدمات شهری در سطح استان بسیار مهم است تصریح کرد: از این به بعد موضوعات و خدمات هر منطقه در اهواز نیز در جلسات ویژه آن منطقه، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی گفت: همچنین در هر نشست باید یک گزارش نظارتی از یک دستگاه اجرایی در شورای فنی، بررسی و ملاحظات فنی پروژه‌ها، مورد ارزیابی قرار گیرد.
حاجتی با تاکید بر این که مستندات همه مصوبات باید پیش از مطرح شدن در شورای فنی بررسی شود افزود: براساس دستور استاندار همه شاخص‌هایی که بر کیفیت زیست و زندگی مردم خوزستان موثر است ارزیابی شود.
در ادامه معاون عمرانی استاندار خوزستان اظهار کرد: تصمیم در معاونت عمرانی استانداری خوزستان بر این است که از کارهای اجرایی دور شود چراکه می‌تواند به عنوان ناظر در پروژه‌ها حضور داشته باشد و از این پس دیگر به عنوان دستگاه اجرایی پروژه‌ای برای اجرا نمی‌پذیریم.
فرامند هاشمی‌زاده بیان کرد: از دیگر برنامه‌های معاونت عمرانی استانداری هماهنگی با سازمان بودجه و برنامه‌ریزی برای کنترل اعتبارهایی است که در اختیار دستگاه‌ها اجرایی برای پروژه‌های عمرانی قرار می‌گیرد تا از هدر رفت آن‌ها جلوگیری شود.
وی حمایت و پشتیبانی از دستگاه های اجرایی را از دیگر برنامه‌های خود دانست و ادامه داد: ۲ هفته به دستگاه های اجرای فرصت داده شده است تا نظراتشان را ارایه و به دبیر خانه ارسال کنند.
معاون عمرانی استاندار خوزستان احیای کمیسیون حفاری به ویژه در اهواز را مهم خواند و تاکید کرد: این کمیسیون باید در همه شهرها با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر نیز تشکیل شود.
وی گفت: در نشست‌های بعدی شورای فنی هر بار یک دستگاه‌ها اجرایی ارزیابی می‌شود و گروه‌های بازرسی کارها آن‌ها را بررسی می‌کنند.
در این نشست همچنین گزارش بازدید تیم نظارتی دفتر فنی از وضعیت پروژه‌های عمرانی، مباحث شهرسازی و خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک در شهرهای باوی، لالی، ماهشهر، دزفول، رامهرمز بررسی شد و پس از آن نیز پروژه‌های شهرداری کلانشهر اهواز و مشکلات خدمات شهری آن نظیر خط کشی نامناسب معابر، وضعیت نامناسب ایزگاه‌های اتوبوس، نصب آگهی بر دیوار منازل، روکش‌ آسفالت بر موانع سرعتکاه، توجه نکردن به زیبایی سازه‌های شهری، سد معبرهای ایجاد شده توسط کارگاه‌های ساختمانی، تثبیت دستفروشان در محل‌های اشغال شده، وضعیت نامناسب منهول‌ها بررسی و راهکارهای ساماندهی آن‌ها ارایه شد.
قرار بود این ۲ گزارش با حضور استاندار مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد اما وی در نشست حضور نیافت.

انتهای پیام/ایرنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد