امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۵:۴۷ قبل از ظهر

سایز متن   /

۲۲۹۶۲۴۱

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: به گزارش خبرنگار ما معین زرگر شامگاه یکشنبه در نشست هم اندیشی مدیران فرهنگی اجتماعی دانشگاه های منطقه ۱۰ کشور در سالن جلسات دانشکده علوم اقتصاد دانشگاه علوم و فنون خرمشهر اظهار کرد: جشنواره فیلم موبایلی برای تهیه کلیپ های چند دقیقه ای از آسیب های اجتماعی در فرودین ماه جاری توسط دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار خواهد شد.

وی افزود: کمیته اجرایی این جشنواره تعیین شده است. موارد و محورها آماده شده و فراخوان نیز در اسرع وقت ارسال می شود.

مدیر اجتماعی دانشگاه چمران اهواز با بیان اینکه بخش عکس نیز به این جشنواره اضافه شده است، توضیح داد: در این جشنواره سعی شده با نگاهی پیشگیرانه، دانشجویان به تهیه کلیپ هایی از آسیب های اجتماعی موجود در منطقه بپردازند که در ادامه پخش این کلیپ ها در برنامه فرهنگی آموزشی دانشگاه گنجانده شوند.

وی افزود: مجموعه کلیپ های برگزیده قرار است در آغاز کلاس های درسی و توسط اساتید پخش شوند و اگر کلیپ ها قابل پخش در کلاس ها هم نبود باز هم با درگیر کردن دانشجویان برای تهیه این کلیپ ها، اقدامی پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی انجام گرفته شده است.

زرگر به روند شکل گیری ایده برگزاری این جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: پس از بررسی ها، این نتیجه به دست آمد که اگر کلیپ هایی توسط اساتید پیش از آغاز تدریس پخش شود، به مراتب تاثیر بیشتری از آموزش مستقیم و هشدار دهنده دارد و برای عملی شدن این تصمیم به سراغ نهادهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی رفتیم که متوجه شدیم مجموعه ای از  کلیپ هایی با این مضمون در استان وجود ندارد و ایده برگزاری این جشنواره نیز از همان جا شکل گرفت.

مدیر اجتماعی دانشگاه چمران اهواز دلیل انتخاب عنوان «تابش» برای این جشنواره هم را هم مطرح کرد و گفت: تابش از دو بخش تاب آوری و شکوفایی تشکیل می شود که تاب آوری به معنای انعطاف پذیری در برابر مشکلات است که نزدیک ترین تعبیر دینی برای آن واژه صبر است و شکوفایی نیز در اثر تحمل و انعطاف به دست می آید.

انتهای پیام/مهر

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد