امروز

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۰:۳۶ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش خبرنگار تفکر جوان  مدیرعامل شرکت گاز خوزستان گفت : طی هشت سال فعالیت این شرکت در دولت تدبیر و امید ، از ۸۳ شهر استان ۸۲ شهر از نعمت گاز رسانی برخوردار شده اند.

به گزارش خبرنگار تفکر جوان  ، عبداله ابوال پور‌امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد : فقط شهر شهیون هنوز گازرسانی نشده که تا ۱۴۰۰ در دستور کار قرار می‌گیرد .

ابول پور گفت: تعداد شهر های گازی گازرسانی شده در سال۲ ۹ ۱۳ تعداد ۷۶ شهر بود که طی این مدت، ۶ شهر دیگر گازرسانی شده است.

این مقام مسئول ، تعداد روستاهای استان را سه هزار و ۱۱۶ عدد خواند که تا کنون ۲ هزار روستای آن (جمعیت بیش از ۲ هزار خانوار ) گازرسانی شده اند.

وی گفت : ۲۰۳ روستا در سال آینده برای گازرسانی برنامه ریزی شده اند.

مدیر عامل شرکت ملی گاز خوزستان عنوان کرد : از یک میلیون و دویست هزار مشترک گاز خوزستان ، ۹۶ درصد در بخش صنعتی و ۴ درصد در بخش خانگی هستند .

*افزایش رشد گازرسانی بخش شهری*خوزستان سومین مصرف کننده گاز کشور*

وی یادآور شد : عملیات گازرسانی در بخش شهری نسبت به سال ۹۲ از ۸ درصد به ۹۹ درصد و در بخش روستایی هم از ۶۳ درصد به ۸۷ درصد افزایش یافته است ‌.

ابول پور بیان کرد : خوزستان پس از تهران و اصفهان سومین مصرف کننده گاز کشور محسوب میشود‌.

*تبدیل ۱۰ میلیارد لیتر سوخت مایع به گاز*بیش از ۶۰ درصد هزینه کرد پروژه ها در اندیکا بود*

وی افزود : طی این هشت سال قریب ۱۰ میلیارد لیتر سوخت مایع را به گاز تبدیل کردیم که ارزش افزوده خوبی برای کشور داشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد : بیش از ۶۰ درصد هزینه کرده پروژه‌های ما در شهرستان اندیکا بودکه به نسبت بودجه ۴۰۰ میلیاردی استان خوزستان می توان گفت نزدیک ۳۰ درصد بودجه را شامل می شود.

وی افزود: شهرستان اندیکا که دارای ۶۴ روستا و دو بخش شهری است و ۷ پروژه فعال در آنجا داریم . در حال حاضر ۶۰ میلیارد تومان هزینه بخشی از پروژه های شرکت در این شهرستان است .

*افتتاحیه شبکه گازرسانی شهرستان اندیکا به حضور وزیر نفت*
وی افزود: تا کنون توانستیم ۱۳ روستا و یک شهر را گازرسانی کنیم و روز دوشنبه افتتاحیه پروژه گازرسانی به پشهرستان اندیکا است که با حضور وزیر نفت، استاندار خوزستان و مقامات ارشد به صورت ویدیو کنفرانس انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از اندیکا ، شهرستان های لالی ، هفتکل ، روستاهای باغملک ، هویزه ، فتح المبین و روستاهای پراکنده اطراف اهواز برای گازرسانی در دستور کار قرار دارند‌.

ابول پور در خصوص اقدامات گازرسانی به آبادان هم گفت : گازرسانی ما در شهرستان آبادان بالای ۹۰ درصد بود و به جز بوارده و بریم که جزو تعهدات پالایشگاه آبادان است ؛ در بقیه مناطق آبادان و انشعابات گاز نصب شده است ولی مردم به علت مشکلات مالی و اینکه قبلا از گاز کپسول استفاده کردند، هنوز برای انشعاب گاز اقدام کردند.

*۴۹ هزار ظرفیت خالی برای عملیات گازرسانی شهرستان آبادان*

وی افزود: ۴۹ هزار ظرفیت خالی در آبادان داریم یعنی علمک در خانه ها کار گذاشته شده اما انشعابات گاز انجام نشده است ‌.

وی افزود : در نظر داریم ۱۰۰ درصد روستاها را گاز دار کنیم اما بر اساس بودجه هایی که به ما می‌دهند با مشکلاتی مواجه هستیم چراکه شرط اساسی برای روستاهای بالا ۲ هزار خانوار است که سرانه انشعاب انها بالای ۱۲ میلیون می شود که در قاتون این مبلغ کمتر لحاظ شده است. ‌

*خوزستان نیازمند دو هزارو ۵۰۰ کیلومتر طراحی شبکه گازرسانی است*

این مقام مسئول تصریح کرد: در شرکت گاز استان خوزستان یکهزار و ۳۰۰ کیلومتر طراحی روستایی گاز انجام شده که برای تامین بودجه به بخش برنامه ریزی استان ارسال شده است. می توان گفت استان خوزستان به دو هزارو ۵۰۰ کیلومتر طراحی شبکه گازرسانی نیاز دارد که پیمان سپاری هم شوند.

وی خاطر نشان کرد : در راستای افزایش نیروگاه های شمال استان ، تکمیل کارخانه های فولاد مانند فولاد شادگان ،فولاد مسجدسلیمان، پتروشیمی مسجد سلیمان (که تا پایان سال به بهره برداری می رسد)و گلخانه ها و طرح های شیلاتی که نیاز به زیر ساخت گاز باش د همراهی لازم را خواهیم داشت .

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد