امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۰:۲۳ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش تفکر جوان – مدیرعامل مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان با اشاره به بهره برداری این پروژه عظیم تا بهمن ماه امسال گفت : بابهره برداری از پروژه پتروشیمی مسجد سلیمان یک هزارو ۵۰۰ نفر اشتغالزایی در این منطقه ایجاد خواهد داشت.

یوسف داودی پنج شنبه در نشست بازدید استاندار خوزستان از روند پیشرفت مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان اظهار داشت :  شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان با هدف توسعه صنایع پتروشیمی به منظور دستیابی به توسعه در جهت دستیابی به اهداف چشم انداز ۲۰ ساله کشور، تلاش در جهت گسترش صنایع نوین ، ارتقا سهم پتروشیمی در صادرات غیر نفتی ، توسعه صنایع کشور بخصوص در منطقه شمال استان خوزستان  احداث شده است.

وی گفت: همچنین  ایجاد اشتغال و ارتقا سطح زندگی ساکنین منطقه محروم ، توسعه و افزایش رشد اقتصادی و اجتماعی ، نهادینه کردن تکنولوژی صنایع به ویژه صنایع پتروشیمیائی ، استفاده از منابع طبیعی در جهت تولید محصولات پتروشیمی با ارزش افزوده بالا ،  گسترش حمل و نقل در منطقه در جهت صادرات مازاد به بازارهای داخلی و خارجی ، تولید محصولات مورد نیاز کشاورزی با توجه به افزایش زمین های قابل کشت و گسترش کشاورزی در منطقه از دیگر اهداف احداث این پروژه است.

داودی ادامه داد  : پروژه ملی پتروشیمی مسجدسلیمان از پروژه‌های عظیمی است که در کشور و خوزستان بهره برداری خواهد شد و کمک بسیاری به اشتغال زایی و ایجاد رونق اقتصادی در شهرستان مسجدسلیمان خواهد داشت.
وی افزود : با آغاز بهره برداری از  این پروژه حدود پنج هزار نفر مستقیم و غیرمستقیم از جمله نیروهای کارشناس،  متخصص و کارگری از داخل و خارج از کشور و نیز نیروهای بومی مشغول به کار شدند.
داودی تصریح کرد :  برای بهره برداری از این پروژه نیاز به تاییدیه نهایی محیط زیست هستیم که درخواست داریم هر چه سریعتر بررسی های لازم جهت صدور پروانه محیط زیست انجام شود.
مدیرعامل مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان افزود : فاز اول این پروژه با بیش از ۲میلیارد دلار و فاز دوم آن با اعتباری بالغ بر چهار و نیم میلیارد  دلار ساخته شده است که این پروژه تحول بزرگی در صنعت  پتروشیمی کشور خواهد داشت .
وی با اشاره به اینکه جاده لالی – مسجد سلیمان ظرفیت حجم بالای تردد خودروهای سنگین را ندارد ادامه داد : بحث تردد خودروهای سنگین حامل مواد پتروشیمی در راه های این منطقه به دلیل مشکلات جاده ای به سایر نقاط استان و کشور از جمله مسائلی است که باید با جدیت  قبل از بهره برداری از مجموعه پتروشیمی بررسی و  چاره اندیشی شود.
مدیرعامل مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان  خاطرنشان کرد : احداث فرودگاه در این منطقه بسیار مهم است که با بهره برداری از این ناحیه صنعتی ، تردد در این منطقه بالا خواهد رفت ، لذا به دلیل اینکه فاصله شهرستان مسجدسلیمان تا فرودگاه اهواز زیاد است این شهرستان به تنهای نیاز به  فرودگاه اختصاصی دارد .

پتروشیمی مسجد سلیمان عامل مهمی در رفع محرومیت دراین منطقه است

نماینده مردم مسجد سلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس یازدهم در این نشست اظهار داشت : شهرستان مسجد سلیمان از ظرفیت های بزرگی در زمینه صنعت ، تجارت و کشاورزی برخوردار است که می توانیم با نگاه ویژه به آن این استعدادهای  را شکوفا کنیم تا عاملی برای رفع محرومیت و رونق اقتصادی شود .
علیرضا ورناصری قندعلی افزود : این پروژه نقطه امیدی است برای مردم منطقه  تا بتوانند در زمینه اقتصاد اشتغال نیروهای بومی فعالیت کنند.
وی گفت : از استاندار می‌خواهیم مسائل و مشکلات موجود برای راه اندازی پتروشیمی مسجدسلیمان را باجدیت پیگیری و  برطرف نماید .

پتروشیمی مسجد سلیمان فاقد پسماند صنعتی است
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان  در این نشست اظهار داشت : پتروشیمی مسجد سلیمان از نظر استراتژیک در منطقه جایگاه مهمی دارد که باتوجه به وجود  نهادهای کشاورزی در این منطقه تلاش شده است تا این واحد مطابق با تکنولوژی روز دنیا و از لحاظ  زیست محیطی مطابق با استاندارد باشد که موافقت های لازم برای صدور پروانه محیط زیست  صادر شده است.
محمد جواد اشرفی ادامه داد : بر اساس بررسی های انجام شده این شرکت پتروشیمی فاقد پسماند صنعتی می باشد و تجهیزات پیشرفته ای  خریداری و نصب شده است ، تا پایان امسال سیستم پساب انسانی بهره برداری خواهد شد.
وی افزود :  پتروشیمی مسجدسلیمان از نظر صدور پروانه بهره‌برداری محیط زیست مشکلی ندارد و تا بهمن ماه امسال صادر خواهد شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خاطرنشان کرد : در نزدیکی پتروشیمی مسجدسلیمان روستایی وجود دارد که حدود ۱۰ خانوار در آن زندگی می‌کنند که از استاندار می‌خواهیم برای جابجایی آنها اقدامات لازم انجام شود.

پتروشیمی مسجد سلیمان با آخرین تکنولوژی های روز دنیا ساخته شده است

استاندار خوزستان در این نشست اظهار داشت : راه اندازی چنین پروژه عظیمی کار بسیار سختی است که برای بهره برداری از آن نیاز به همکاری بین سازمانی جدی دارد
غلامرضا شریعتی ادامه داد:  انجام کار فاینانس پتروشیمی مسجد سلیمان بسیار ارزشمند و سخت است ، خصوصاً با بانک های عامل داخل و خارج کشور برای دریافت اعتبار رایزنی کردن نیاز به ریسک بالایی دارد تا به نتیجه برسد.
وی گفت : باید سعی کنیم مشکلات موجود برای بهره برداری از این پروژه عظیم را حل کنیم.
استاندار خوزستان بیان کرد : پروژه ای که با اعتباری حدود ۸۰۰ میلیون دلار به بهره برداری می رسد پروژه ای ملی و  بسیار بزرگ است ، این پروژه با آخرین تکنولوژی های روز دنیا تجهیز شده است.
شریعتی خاطرنشان کرد : تمام تلاش خود را برای راه‌اندازی این پروژه به کار خواهیم گرفت و انتظار داریم پس از راه اندازی آن سرمایه ای که برای بهره برداری هزینه شده است برگشت شود و به سوددهی برسد .
مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار و در منطقه زیلایی شهرستان مسجد سلیمان، در محدوده ۱۳۰ کیلومتری شمال شرقی اهواز، ۳۰ کیلومتری شمال غربی شهر مسجد سلیمان مجاور جاده لالی(منطقه هفت شهیدان) و  ۱۱/۵ کیلومتری جنوب رودخانه کارون قرار دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد