امروز

چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۵:۳۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

حرم حضرت آسمان و زمین

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بخش بزرگی از موفقیت ما در راه بازسازی حرم اهل بیت به تلاش خبرنگاران باز می گردد، اظهار کرد: رسانه ها انتقال دهنده اقدامات ما به مردم هستند و شخصا معتقدم که حتی یک گام هم از مسئولان جلوتر می باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم خوزستان از سال ۹۰ تاکنون همواره در کمک به بازسازی عتبات پیشگام بوده اند، افزود: در پنج سال گذشته بعلت حملات عناصر تکفیری در شهر دمشق و اصابت گلوله، خمپاره و ترکش خسارات عمده ای به بارگاه حضرت زینب(س) وارد شده بود.

حجت الاسلام موسوی درخصوص تخریب صحن حضرت زینب(س) تصریح کرد: تکفیری ها تا صد متری حرم این بزرگوار آمده بودند و تمام کاشی کاری، منبت کاری، طلاکاری، درب های حرم، ضریح و… دچار صدمات بسیاری شدند.

وی افزود: در سال ۹۲ بازدیدی از حرم برای برآورد میزان خسارت انجام شد و ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان پس از اقدامات کارشناسی در سال ۹۳ با همت مردم استان کار بازسازی حرم را آغاز کرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان با اشاره به اینکه تمام تلاش ما حفظ بافت سنتی حرم بوده است، یادآور شد: بازسازی و تعویض رواق سقف شیروانی مصلی، اصلاح سیستم روشنایی، تعمیر و راه اندازی وسایل سرمایشی و گرمایشی، تعمیر و بازسازی ۷۴ درب حرم بخشی از اقداماتی بوده که به وسیله متخصصان خوزستانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه تمام هدایا و نذورات نقدی از خوزستان تأمین شده و تنها در برخی موارد از کارشناسان و متخصصان سایر استانها به صورت تبرعی استفاده شده است، یادآور شد: تعمیر حفاظ درب و پنجره ها، کاشی کاری و سرامیک کاری حرم، ایزوگام سقف حرم، طراحی و ساخت کتیبه درب ها از دیگر اقدامات دو سال اخیر بوده است.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: ۱۷۰ نیروی کار ماهر شامل مهندس، معمار، کاشی کار و سایر متخصصان خوزستانی یک ماه به صورت شبانه روز و رایگان در سوریه برای بازسازی حرم زینب(س) تلاش کردند و امروز صحن این بزرگوار به مراتب بهتر از گذشته شده است.

وی ضمن تقدیر از مردم خوزستان افزود: مردم خوزستان در راه حفظ حریم اهل بیت از هیچ گونه جهاد جانی و مالی دریغ نکرده اند و خوشبختانه امروز معماران و کارشناسان خوزستانی بدون هیچ تهدیدی درحال بازسازی گلدسته های حرم در ارتفاع ۵۰ متری هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان در پایان گفت: در گام بعد به دنبال طرح توسعه حرم حضرت زینب(س) توسط مهندسین و کارشناسان خوزستانی هستیم که هم اکنون طرح های اولیه آن نیز ارائه شده است.

در پایان این نشست، از سند افتخار جدید ستاد بازسازی عتبات عالیات استان که به منظور مستند سازی و شفافیت بیشتر در محل و نوع هزینه کردن هدایا و نذورات مردم ساخته شده است، رونمایی شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد