امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۲:۳۲ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۶۳۶۳۲
باشگاه خبرنگاران تفکر جوان:  محمود معزی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی صحیح و هدفمند برای شکوفا کردن استعدادهای ورزشی آن‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش خوزستان است، اظهار کرد: شروع فصل تابستان و آغاز فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان فرصت بسیار خوبی برای رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت است.
وی با اشاره به آغاز فعالیت پایگاه‌های ورزشی از ابتدای تابستان، افزود: آموزش و پرورش در پی ارتقاء سطح سلامت و آمادگی مهارتی و ورزشی دانش‌آموزان، اهداف ویژ‌ه‌ای از جمله غنی‌سازی اوقات فراغت، شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی، استفاده بهینه از امکانات و فضاهای ورزشی آموزش و پرورش، توسعه مهارت‌های بنیادی دانش‌آموزان ابتدایی، استفاده از مشارکت خانواده‌ها در برگزاری برنامه‌های ورزشی و برگزاری مسابقات ورزشی در پایگاه‌های اوقات فراغت را دنبال می‌کند.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در این راستا ستاد غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در آموزش و پرورش استان و به تبع آن در تمام فرمانداری‌ها و شهرستان‌ها تشکیل شده و شرح وظایف اعضا مشخص و مربیان توانمند ورزشی و مدیران مناسب برای کانون‌ها شناسایی شدند.
معزی عنوان کرد: امسال بیش از ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در ۲۵ رشته ورزشی از قبیل فوتبال، فوتسال، هندبال، والیبال، بسکتبال، ژیمناستیک، طناب‌زنی، تنیس روی میز، شطرنج، تکواندو، کاراته، جودو، وزنه‌برداری، شنا، کشتی و بازی‌های بومی و محلی در دو بخش دختران و پسران شرکت خواهند کرد.
وی گفت: این فعالیت‌ها توسط ۶۰۰ مربی توانمند ورزشی در ۴۰ منطقه آموزشی و عشایری انجام خواهد شد؛ فعالیت‌های ورزشی در برخی مراکز به‌دلیل برگزاری امتحانات شهریورماه به مدت ۲ ماه و تا پایان مرداد و در برخی دیگر تا ابتدای مهر ادامه خواهد داشت.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه به‌طور طبیعی استعدادهای ورزشی در طی این فعالیت‌ها در کانون‌ها شناسایی و به هیأت‌ها معرفی خواهد شد، اظهار داشت: کانون‌های ورزشی به دو شکل هستند؛ بخشی در فضاهای ورزشی و بخشی در مدارس دارای امکانات مناسب، به دو شکل تخصصی و عمومی اداره می‌شوند که در بخش تخصصی آن، مهارت‌های ورزشی و در بخش عمومی، فعالیت‌هایی مانند آمادگی‌های جسمانی و مهارتی آموزش داده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و دانش‌آموزان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فعالیت این کانون‌ها می‌توانند به کارشناسان تربیت‌بدنی و سلامت ادارات آموزش و پرورش مراجعه کنند یا از طریق ورود به سایت آموزش و پرورش از برنامه‌ها و رشته‌های کانون‌ها آگاه شوند.
منبع:خبرگزاری ایسنا – مرکز خوزستان
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد