امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۹:۲۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۴۰۳۴۳

به گزارش خبرنگار شبکه خبری تفکر جوان : دکتر کامبیز معصومی اظهار کرد: با توجه به بروز پدیده ریزگردها احتمال بروز بیماری‌های تنفسی بیشتر خواهد شد، به همین منظور با هماهنگی‌های صورت گرفته، اورژانس بیمارستان امام(ره) آمادگی کامل برای ارایه خدمات درمانی به این افراد را دارد.

وی افزود: گروه‌های خطر شامل نوزادان، کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و تنفسی و بیمارانی است که سابقه حملات تنگی نفس در سال گذشته و موارد مشابه را داشته‌اند و به آنان توصیه اکید می‌شود هنگام بروز پدیده گرد و غبار در صورتی که ضرورتی وجود ندارد، از منزل خارج نشوند.

معصومی ادامه داد: در اولین اقدام بعد از بروز تنگی نفس، خس خس سینه، کوتاهی تنفس و دشواری در تنفس توصیه می شود، سریعا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنید.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: در این شرایط درب و پنجره‌ها را ببندید و توصیه می‌شود در صورت بروز حملات تنفسی و آسم اگر بیماری زمینه‌ای دارید و دارو مصرف می‌کنید داروهای خود را قطع نکنید. همچنین چنانچه قصد خروج از منزل را دارید حتما از ماسک استفاده کنید که بهترین نوع آن ماسک N95 است.

معصومی اظهار کرد: از آنجا که طی دیروز و امروز تشدید پدیده گرد و غبار را شاهد بودیم، احتمال بروز حملات تنفسی در گروه افراد پر خطر وجود دارد و به همین منظور، اورژانس بیمارستان امام(ره) اهواز همچون هر سال آماده پذیرش بیماران تنفسی است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد