امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۷:۵۵ بعد از ظهر

سایز متن   /

۸۲۵۹۶۴۸۱-۷۱۷۳۸۵۷۲

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: بیژن پناهی زاده چهارشنبه در همایش ملی روز صنعت، معدن و تجارت در محل سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن وتجارت استان خوزستان بیان کرد: موسسات مالی و اعتباری با پرداخت سودهای کلان و بدون مجوز به سپرده گذاران خود مانع سرمایه گذاری مولد و فعالیت های اقتصادی از جمله در بخش صنعت شده اند و خود به یکی از عوامل بیکاری و خونه نشین شدن مردم تبدیل شده اند.
وی گفت: بانک مرکزی باید تمرکز ونظارت بیشتری بر موسسات مالی و اعتباری داشته باشد و مانع از بین رفتن صنعت و سرمایه گذاری شود.
پناهی زاده یکی دیگر از مشکلات بر سر راه صنعتگران را وجود قوانین دست و پا گیر در استان عنوان کرد و بیان کرد: این شرایط مانع فعالیت های صنعتگران شده است، با وجود شرایط بد آب و هوایی لازم است که مسئولان استان مشوق هایی را برای جذب و ماندگاری سرمایه گذاران در استان انجام دهند.
رئیس خانه صنعت و معدن استان پروژه های عمرانی را عامل پیشرفت و تقویت صنعت عنوان کرد و افزود: از زمانی که تخصیص اعتبار به پروژه های عمرانی کاهش یافته، صنعت نیز دچار رکود شده است.
وی همچنین تسهیلات بانکی با سود بالا را باعث از بین رفتن صنعت دانست و گفت: نمی توان با سود تسهیلات ۲۰ درصد به تولید با کیفیت پرداخت یکی از راه های تولید کالا با کیفیت دریافت تسهیلات با سود کم است.
پناهی زاده افزود: در دولت نهم و دهم تحریم ها شدت گرفت وتوجهی به عواقب این اتفاق بر وضعیت اقتصادی کشور نشد و این هشت سال فشار زیادی بر صنعت وارد و باعث عقب ماندگی در این حوزه شد.
رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت استان درادامه بیان کرد: تحریم ها فشار زیادی را به بخش خصوصی وارد کرد اما بخش دولتی متحمل فشار و سختی زیادی در این دوران نشدند.
درادامه مراسم رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: در دولت یازدهم در بخش صنعت و معدن به گونه ای کار شد که صنعت رشد منفی ۱۰ را داشت و صنعتگران برای تهیه مواد مورد نیاز خود از کشورهای دیگر مشکلات زیادی داشتند.
نوراله حسن زاده عنوان کرد: در حال حاضر صنعت و معدن با رشد مثبت هشت درصد در حال فعالیت است و مقدمات زیادی برای سرمایه گذاری خارجی در استان فراهم شده است.
وی گفت: خودتحریمی در استان و کشور صنعتگران را بیشتر از تحریم های خارجی دچار مشکل کرده است و متاسفانه قوانین و مشکلات زیادی بر سر راه سرمایه گذاران و صنعتگران وجود دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: پارسال ۷۰۰ واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات ثبت نام کردند که از این تعداد تنها ۱۵۰ واحد صنعتی موفق به دریافت تسهیلات شد.
حسن زاده با اشاره به برنامه هایی که امسال در استان برای کمک به بخش صنعت تعیین شده اظهار کرد: یکی از این برنامه ها کمک های فنی و اعتباری است که مقرر شده بانک ها تسهیلات با سود چهار درصد را به صنعتگران برای رونق کارشان پرداخت کنند و صنایعی که برای تکمیل شدن تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند نیز از این تسهیلات دریافت خواهند کرد.
وی گفت: بازسازی واحدهای صنعتی موجود در استان نیز از دیگر برنامه های امسال است و به این مورد نیز تسهیلات بانکی پرداخت می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان درادامه افزود: فراهم کردن شرایط مشارکت سرمایه گذاران و بخش خصوصی سایر کشورها با صنعتگران و سرمایه داران استان نیز از دیگر کارهایی است که قرار است امسال انجام شود.
وی با انتقاد از نوع همکاری کشور عراق در مرز برای صادرات کالا از خوزستان به این کشور بیان کرد: متاسفانه در مرزهای استان رفتارهای سلیقه ای از سوی کشور عراق برای صادرات کالا از استان وجود دارد و مشکلات زیادی را در بخش های مختلف برای صادرکنندگان استان ایجاد کرده اند که باعث کاهش صادرات از خوزستان به عراق شده است این در حالی است که کشورهایی همچون ترکیه آمار بالایی صادرات به این کشور را دارد.
در این مراسم از صنعتگران نمونه در استان تجلیل شد.

 

منبع:خبرگزاری ایرنا  – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد