امروز

سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۰:۰۵ قبل از ظهر

سایز متن   /

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: چهار گروه پایش ملخ دریایی مهاجم برای سمپاشی در زمین‌های کشاورزی شلمچه از توابع این شهرستان مستقر شدند.

ناجی شهیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تفکر جوان بیان کرد: به دنبال پایش ملخ دریایی در زمین‌های کشاورزی غرب کارون حفارشرقی، شلمچه و نخلستان‌های جزیره مینو خرمشهر مواردی از گونه ملخ‌ صحرایی مهاجم در زمین های کشاورزی شلمچه مشاهده شد و گروه های پایش برای سمپاشی در این محل مستقر شدند.

وی افزود: این گونه مهاجم بیشتر در نخلستان‌ها و زمین‌های کشاورزی روستاهای عریض، خین و شاخوره حوزه شلمچه مشاهده شده است.

شهیب‌زاده ادامه داد: با پایش و مشاهده ملخ‌های مهاجم به زمین‌های کشاورزی شلمچه گزارش به ستاد مبارزه و پایش ملخ‌های دریایی متمرکز خوزستان داده شده است.

وی افزود: در سال زراعی جاری علاوه بر کشت گندم، جو و کلزا، کشت میانه کاری ، صیفی و سبزی نیز در نخلستان‌ها و زمین‌های کشاورزی روستاهای مسیر شلمچه انجام شده است.

شهیب‌زاده با اشاره به برداشت گندم، جو در شلمچه گفت: در سال زراعی جاری یکهزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی شلمچه به زیر کشت گندم و جو رفت که محصول این زمین ها در حال برداشت است.

به گزارش تفکر جوان کشاورزان روستاهای مسیر شلمچه با انتشار ویدیو در فضای مجازی از حمله ملخ‌ها به مزارع خود خبر داده و خواستار ورود سریع جهاد کشاورزی برای نجات مزارع خود شدند.

شهرستان خرمشهر بیش از ۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت دارد.

نخستین بار در دهه‌های اخیر، ملخ صحرایی در بهمن ۱۳۹۷ در مزارع شهرستان ساحلی هندیجان در۱۶۰ کیلومتری جنوب شرقی خوزستان مشاهده شد. اوج ریزش این آفت نابودکننده در تابستان ۱۳۹۸ در بسیاری از مناطق خوزستان مشاهده شد و کشاورزان متحمل خسارات  شدند.
در آن زمان عملیات مقابله و کنترل این آفت در خوزستان به صورت هوایی (پهپاد) و زمینی و هواپیماهای سمپاش با مشارکت بهره‌برداران بخش کشاورزی استان انجام شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد