امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۲:۱۶ قبل از ظهر

سایز متن   /

شبکه خبری تفکر جوان،شهرام گیل آبادی جمعه شب در حاشیه بیست و چهارمین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر جامعه منتقد، مطالبه‌گر و دردنگار باشد می‌تواند از تئاتر در جهت آموزش، توسعه کشور، توسعه معرفتی و فکری کشور و برند سازی کشور بهره ببرد.
وی گفت: اجراهایی درخوری در کشور داریم که می‌تواند در وجوه بین المللی درخشش داشته باشند و می‌توانند آوازه نام ایران را بیشتر و فراگیرتر کنند.
یک مدرس و کارگردان تئاتر با بیان این که در حوزه تئاتر و نمایش در کشور با مشکلاتی مواجه هستیم گفت: از منظر نگرشی، نگاه به تئاتر در کشور غلط است.
گیل آبادی افزود: همچنین از جهت سیاستگذاری، سیاستگذاری کلان، تولید اسناد بالا دستی و توجه به تئاتر مشکلاتی در کشور وجود دارد و توجه به اندیشمندان و هنرمندان تئاتری در حداقلها به سر می‌برد.
وی ادامه داد: تا زمانی که به هنرمندان تئاتر توجه جدی نشود نمی‌توانیم از آن‌ها انتظار داشته باشیم که در تحقق اهداف کلان کشور و توسعه فکری نقش سرامد خود را ایفا کنند.
این مدرس دانشگاه ادامه داد: تئاتر می‌تواند با خاصیت پیشاهنگی خود در کشور ما تبدیل به یک برند جهانی شود.
گیل آبادی بیان کرد: ما می‌توانیم راهکارهای برطرف کردن بسیاری از مشکلات سیاسی، التهابات جامعه، آموزش‌های شهری و شهروندی و آموزش هایی لازمه جامعه را به منطور توسعه فکری در هنرهایی مثل تئاتر داشته باشیم.

وی بیان کرد: اگر نگاه های قشری از سوی مسئولان کنار زده شوند می‌توانیم به نگاهی فرهنگی دست پیدا کنیم که به شدت مورد نیاز کشور و راهگشاست .
این کارگردان تئاتر تاکید کرد: در کشور اجراهایی داریم که در سطح بین المللی ظرفیت درخشیدن را دارند و می‌توانند برند کشور باشند اما پشتیبانی لازم از آن‌ها نمی‌شود و این پتانسیل کاملا نادیده گرفته می‌شود.
به گزارش ایرنا بیست و چهارمین جشنواره سراسری تئاتر لاله های سرخ امسال با محور نقش تئاتر در ترویج الگوی اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، گرامیداشت حماسه چهارم آذر روز مقاومت مردم اندیمشک، تکریم دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و حماسه های مدافعان حرم ششم تا ۹ آذر برگزار شد.
جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ از جمله جشنواره های مطرح کشوری است که هر سال به میزبانی اندیمشک برگزار می شود.

انتهای پیام /*

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد