امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۳:۰۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۵۹۰۴۰

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: محمود دشت بزرگ شامگاه ۲۹ فروردین ماه در نشست بررسی دستاوردهای سفر به لهستان با اشاره به بحث ریزگردها در استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به مشکل ریزگردها در خوزستان، باید بخشی از کانون‌های ریزگرد استان تحت پوشش نیروگاه‌های خورشیدی قرار بگیرند زیرا این نیروگاه‌ها موجب تولید انرژی و کنترل ریزگردها در منطقه تولیدکننده این بحران می‌شوند.

وی با بیان این‌که برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی با توجه به جذب سرمایه‌گذار، منابع داخلی هزینه نخواهند شد، افزود: با توجه به این‌که میزان قابل توجهی از هزینه‌های سرمایه‌گذاری مربوط به زمین است، می‌توانیم اراضی بدون استفاده استان که کانون ریزگرد هستند را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم تا آن‌ها به احداث نیروگاه‌های موردنیاز ما در آن زمین‌ها اقدام کنند.

دشت بزرگ تصریح کرد: ۳۵۰ هزار هکتار کانون ریزگرد در خوزستان داریم که می‌توانیم از این ظرفیت برای تولید برق استفاده کنیم زیرا شرکت‌های مورد مذاکره ما در حال دریافت وام برای سرمایه‌گذاری در استان هستند.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در منطقه ماهشهر برای احداث توربین‌های بادی و پنل‌های خورشیدی و در شوشتر برای نصب نیروگاه‌های خورشیدی مورد پیشنهاد ما است که پس از حضور هیات لهستانی و مذاکره در استان، شرکت‌های مورد نظر برای دریافت مجوزهای لازم به سازمان انرژی‌های تجدید پذیر کشور معرفی می‌شود.

دشت بزرگ با اشاره به سفر لهستان عنوان کرد: در این‌ سفر با شرکت‌های بسیاری وارد مذاکره شدیم که عمده درخواست آن‌ها فروش تجهیزات به ما بود اما با توجه به این‌که برق منطقه‌ای یک شرکت دولتی است نمی‌توانیم به صورت مستقیم به خرید تجهیزات بپردازیم و به این دلیل مذاکرات ما در سفر به لهستان به نتیجه‌ای نرسید.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ظرفیت منصوبه در شبکه سراسری برق ۷۴ هزار مگاوات است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نرخ‌های خرید انرژی‌های تجدید پذیر برای سرمایه‌گذاران جذاب است زیرا ظرفیت منصوبه کمی در این زمینه داریم و با افزایش این ظرفیت در کشور، شاهد کاهش نرخ خواهیم بود. از این رو سرمایه‌گذارانی که زودتر وارد عمل شوند از این نرخ برخوردار می‌شوند.

منبع:خبرگزاری ایسنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد