باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: درباره پروژه قطار شهری اهواز اظهار داشت: دولت اعلام کرد که ۵۰درصد هزینه ساخت قطار شهری اهواز را پرداخت میکند و مابقی را نیز شهرداری تخصیص دهد ولی شهرداری نتوانست این تعهد را عملی کند هرچند که شهرداری مدعی دراختیار قرار دادن زمین است.
وی با بیان اینکه شهرداری در پرداخت اعتبار برای تکمیل این پروژه نسبت به دولت عقب است و نیز در کل هر دو طرف عملکرد خوبی در این زمینه نداشتهاند، افزود: به عنوان عضو شورای شهر قبول دارم که در این زمینه خوب کار نشده و هیچ حمایتی نیز از این موضوع نمیکنیم بلکه به این موضوع اعتراض داریم.
عضو شورای شهر اهواز درباره پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز بیان کرد: متاسفانه در شهرداری پروژههایی امضا شده که به ضرر خودمان بوده یکی از این پروژهها قطار شهری اهواز است؛ متاسفانه قراردادی که در این زمینه با پیمانکار بسته شده از آنجا که هیئت رئیسه شرکت در فرانسه زندگی میکنند به گونهای است که داوری فسخ قرارداد با فرانسه است.
حرکت متروی اهواز بر ریل بیاعتنایی دولت و شهرداری
وی با بیان اینکه قرارداد قطار شهری اهواز قرارداد پختهای نبوده است، گفت: فعلاً که پروژه همینگونه مانده و دولت نیز هرسال بودجه تخصیصی را کاهش میدهد. این پروژه برای تکمیل نیازمند اعتبار ویژهای است وگرنه با این بیپولی شهرداری و نوع اعتبار دادن دولت، سرعت پیشرفت قطار شهری اهواز خیلی کند است.
سبزعلی عنوان کرد: در گذشته بانکها قبول نکردند که اموال شهرداری در اختیار آنها برای ارائه وام قرار داده شود اما اخیرأ با فروش ۳۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت موافقت کردهاند.
وی گفت: دولت در زمینه پروژههای قطار شهری برخی از شهرها مثل اصفهان و مشهد توجه ویژهای داشته و البته باید موضوع درآمدهای شهرداری این شهرها را نیز در نظر بگیریم که بسیار با بودجه شهرداری اهواز متفاوت است.
عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: به طور مثال بودجه نقدی برخی از این شهرها بیش از هزار و ۳۰۰میلیارد تومان است در حالی که بودجه نقدی شهرداری اهواز در حدود ۷۰۰میلیارد تومان است که در حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیارد آن حقوق کارکنان شهرداری است.
منبع:خبرگزاری تسنیم/مرکزخوزستان