امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۷:۳۵ بعد از ظهر

سایز متن   /

۲۰۳۴۵۰۶

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: سردار غلامحسین غیب پرور صبح امروز سه شنبه در دومین همایش خادمین شهدای استان خوزستان اختتامیه جشنواره سرزمین نور در محل سالن امام خامنه ای مجتمع فرهنگی ـ ورزشی فجر اهواز اظهار کرد: همه رزمندگان خوزستانی هستند چون یکی از بهترین فرازهای عمر خود را در این منطقه گذارنده اند. خوزستان سراسر معنویت و نورانیت است و همه فرزندان خوزستانی باید قدردان این نعمت باشند.

وی افزود: خوزستان ۲۳ هزار شهید داده و دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده و در روزهای پرمخاطره، هجمه اول دشمن بعثی متوجه خوزستان ها بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: دشمن خبیث با تمام توان آمده بود که این انقلاب را نابود کند، مردم خوزستان خیلی خوب ایستاده، مجاهدت کرده و بهترین عزیزان خود را در راه حیات اسلام تقدیم کردند.

سردار غیب پور خطاب به حاضران با بیان اینکه این صحبت ها زیره به کرمان بردن است، گفت: از باب تذکر ایرادی ندارد که یک بار مرور کنیم؛ شما مدال پرافتخار خادمان شهدا را به همراه دارید.

وی در ارتباط با تفاسیر متعدد امام راحل در خصوص شهدای کشور بیان کرد: امام راحل خواستند این شهدا را برای ما ترسیم فرمایند که برخی از ابرار و خواص فهمیدند و امثال من نفهمیدیم؛ امام فرمودند شهید شخصیتی است که به وجه الله نظر می کند. جای دیگری فرمودند نه خاکیان و نه افلاکیان می دانند که شهیدان ما کجایند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خطاب به حاضران گفت: شما خادم این شهیدان با وصف های والا هستید، خادم الشهید هستید و اگر خودساخته نباشید مدیون شهدا خواهید بود. اگر اهل نماز اول وقت نباشید به خادمی خود عمل نکرده اید و حتما باید زائران شهدا را تکریم کنید.

سردار غیب پور اضافه کرد: بدانید که شماها در واقع امانتدار چه مناطقی شده اید؛ مناطقی که بی شک قطعه ای از بهشت هستند. شما خادمان بهشت خداوند روی کره خاکی هستید.

وی عنوان کرد: آن کسی که از خارج کشور می آید به شوق اینکه بدون کفش در مناطق عملیاتی و در واقع پای برهنه در محل عروج شهدا قدم بردارد، خیلی عزیز و محترم است. آن ۵۰ هزار نفر راوی که برای حضور در یادمان ها ثبت نام کرده و ۲۰ هزار نفر آنها نیز حضور پیدا کرده اند باید مورد تکریم قرار بگیرند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: بسیج بایستی در متن جامعه جریان ساز باشد و در عرصه فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی به ویژه در دوران معاصر راهیان نور و پاسداشت آنچه که در دوران هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاد یکی از جریان سازترین اقدامات فرهنگی در این مرز و بوم است.

سردار غیب پرور اظهار کرد: برخی ها به جوانان ما آدرس غلط می دهند، آنها می گویند برای یک اقدام فرهنگی یک میلیارد تومان هزینه شده ولی چرا برای این اقدامات فرهنگی که منطبق با فطرت پاک جوانان است، حتی حاضر به صرف هزینه های اندک نیستیم. اگر تعمدی در این کار (هزینه نکردن برای اقدامات معنوی خوب برای جوانان و هزینه کردن در زمینه های غلط) باشد که انشاالله نیست، آن وقت خیانت است.

وی بیان کرد: هرآنچه که خوبی می خواهیم در هشت سال دوران دفاع مقدس نهفته است و همه باید این را قدر بدانیم. امروز اگر سازمان بسیج حمایتی می کند، وظیفه اش است و باید این کار را انجام بدهد چون در غیر این صورت مانند دیگران می شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: این جلسه که محترم و مبارک است، هم قدردانی از خادمان شهداست و هم انسجام و همگرایی درونی؛ وقتی این جمع ها شکل می گیرد یک خودباوری اتفاق می افتد. این جلسات را باید دائما در سراسر کشور تحت همین عناوین خوب و زیبا برگزار کنیم. بهترین جوانان استان به حرمت شهدا دور هم جمع می شوند و این برکت به دنبال دارد و اثر بسیار وزینی هم به دنبال دارد.

منبع:خبرگزاری مهر/مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد