امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۳:۵۶ بعد از ظهر

سایز متن   /

۸۲۳۴۳۲۵۵-۷۱۲۴۱۸۱۴

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: رضا سیادت اعلام کرد: در این جشنواره ماجد نیسی به خاطر فیلم ‘آن دو’ موفق به دریافت تندیس شهید آوینی، دیپلم افتخار و مبلغ ۶۰ میلیون ریال جایزه نقدی در بخش شهید آوینی شد در این بخش مجید رجبی‌معمار، علی‌رضا رضاداد و محمدعلی فارسی به عنوان هیات داوران حضور داشتند.
وی گفت: مهدی قنواتی دیگر سینماگر استان نیز برای فیلم ‘همجا’ جایزه بهترین فیلم مستند نیمه بلند بخش بین الملل را به همراه چهار هزار دلار وجه نقد از آن خود کرد.
وی گفت: در این بخش احمد ضابطی‌جهرمی، دیمیتریس کرکینوس، الما تاتاراجیک، مصطفی رزاق‌کریمی، وود لین و استفانو تیلدی داوران بخش بین الملل دهمین جشنواره سینما حقیقت بودند.
وی ادامه داد: محمود رحمانی نیز با تازه ترین اثر خود ‘مسافران’ کاندیدای بهترین فیلم در بخش هنر و تجربه و رضا عبیات نیز برای تصویربرداری فیلم ‘صفر تا سکوت’ از نامزدهای بهترین تصویربرداری شدند.
رییسانجمن سینمای جوانان خوزستان گفت: همچنین هیات داوران در بخش ملی تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی بهترین تصویربرداری آثار مستند را به حجت طاهری تصویربردار مستند «پرندگان در سایه» اثرسیمای مرکز خوزستان اهدا کرد.
سیادت گفت: جایزه اول بخش خرد و تجربه نیز به مستند «گاهی روی آب» تولید مرکز خوزستان تعلق گرفت که سعید آلبوعبادی کارگردان این اثر موفق به دریافت نشان جشنواره، لوح افتخار و ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی شد.
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را آذرماه هر سال و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار می‌کند.
بازنمایی تاریخ و فرهنگ جامعه‌ ایرانی- اسلامی؛ صیانت از هویت ملی مبتنی بر انگاره‌های دینی و ایرانی؛ تقویت سینمای مستند خلاق ایران؛ بیان نسبت سینمای مستند با واقعیت‌های اجتماعی؛ آشنایی فیلمسازان کشور با تحولات نوین سینمای مستند جهان؛ توجه به اهمیت اقتصاد سینمای مستند با تاکید بر رفع موانع تولید، توزیع و نمایش این آثار در عرصه‌های داخلی و خارجی، از اصول و اهداف این جشنواره است.
دهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت از ۱۴ تا ۲۱ آذر ماه در پردیس سینمایی چارسوی تهران برگزار شد.
اولین دوره جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت در سال ۱۳۸۶ برگزار شد.

انتهای پیام/ ایرنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد