امروز

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۹:۱۹ قبل از ظهر

سایز متن   /

m_ba6997-800x600

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: دکتر اکبر نعمت الهی پس از بازدید از نیروگاه برق تمبی و ساختمان اصلی موزه بی بیان با حضور در دفتر مدیرعامل این شرکت ضمن تقدیر از پیگیری ها و اقدامات شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در اجرای این پروژه گفت : طرح احداث موزه های صنعت کشور از اهمیت خاصی نزد وزیر نفت برخوردار است .
وی تصریح کرد : در خصوص اهمیت این طرح همین را بس که بگویم طرح موزه های صنعت نفت تنها پروژه ای است که در طول حیات صنعت نفت مستقیماً زیر نظر شخص وزیر است و حکم مجری آن را مشارالیه صادر و امضاء نموده و هر هفته از بنده در خصوص وضعیت آن گزارش می خواهند .
نعمت الهی افزود : امروز بدنبال آن هستیم در کنار تولید ، تورهای گردشگری صنعتی را راه اندازی کنیم تا همگان با تاریخچه این ماده ارزشمند و نقش آن در تحولات فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی مناطق آشنا شوند .
وی ادامه داد : راه اندازی تورهای صنعتی نه تنها موجب گردش اقتصادی این منطقه می شود بلکه تحولات فرهنگی مثبت را بدنبال دارد و به احداث و توسعه زیر ساخت های رفاهی و خدماتی از قبیل فرودگاه ، هتل ، جاده ، رستوران ، بازارچه های عرضه کننده سوغات و سایر زیر ساخت ها کمک کرده و نقش مستقیم در تحولات فرهنگی – اجتماعی منطقه دارد .
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان نیز طی سخنانی با تأکید بر اینکه تمامی تلاش کارشناسان بخش های مختلف این شرکت ، تسریع در راه اندازی این پروژه مهم و شاخص می باشد گفت : شرح کارهای لازم این پروژه با استفاده از برخی نظرات طراح اولیه انجام و موافقت نامه های لازم کسب گردیده است .
مهندس قباد ناصری افزود : اعتقاد دارم هرگونه تغییر در طرح و نقشه ها می بایست بصورت اصولی و بر اساس نیازهای موزه ای و با کسب نظر متخصصان صنعت موزه و گردشگری باشد .
وی با اشاره به اینکه شروع مجدد این پروژه موجی از شادی را در میان شهروندان و دوست داران این شهر بوجود آورده گفت : مجموعه شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان بعنوان یکی از پیشرو ترین دوایر دولتی شهرستان و منطقه از اینکه به نمایندگی از دولت تدبیر و امید توانسته موجبات رضایت مندی هر چه بیشتر شهروندان را فراهم کند بسیار خوشحال و شاکر است .
لازم به ذکر است نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران در سال ۱۲۸۷ خورشیدی در مسجدسلیمان به ثمر رسید و متعاقب آن سایر تأسیسات صنعتی از قبیل نیروگاه برق ، پالایشگاه ، کارخانه تقطیر ، کارخانه گوگرد و امکانات رفاهی و خدماتی از قبیل سالن آمفی تئاتر ، سالن های ورزشی ، فرودگاه ، راه شوسه ، راه آهن و بسیاری دیگر برای نخستین بار در خاورمیانه و کشور در این منطقه شکل گرفت و راه اندازی شد .
با گذشت ۱۰۸ سال از آن روزگار و دوران ، طرح احداث موزه گنجینه نفت شامل ۵ بخش چاه شماره یک ، پالایشگاه و گوگرد سازی ، کارخانه تقطیر ، نیروگاه برق و چشمه های نفتی به همراه ساختمان اصلی موزه مجدداً به همت وزارت نفت ، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با جدیت در حال اجرا می باشد .
m_ba6809-800x600 m_ba6818-800x600 m_ba6983-800x600
انتهای پیام/
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد