امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۸:۲۹ قبل از ظهر

سایز متن   /

۲۲۴۳۲۱۰

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: علی حسین حسین زاده شامگاه جمعه در آئین افتتاحیه نخستین جشنواره تئاتر فجر استانی خوزستان در تالار مهتاب اهواز اظهار کرد: استفاده از ظرفیت تئاتر، تاثیر به سزایی در حوزه فرهنگ و هنر استان دارد.

وی در ارتباط با نقش هنر و فرهنگ در جامعه گفت: کارهای هنری را صرفا از منظر هنر نگاه نمی کنیم و در این جایگاهی که هستم می دانم با توجه داشتن به ویژگی های هنر، تأثیرات مثبتی را می توان در حوزه های سیاسی و اجتماعی ایجاد کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: در حقیقت هنر به انتظام اجتماعی، کاهش آسیب های اجتماعی، تلطیف فضای سیاسی و اجتماعی کشور کمک می کند. هنر به تحقق یک جامعه ایده آل کمک کرده و تأثیرات بسیاری در پیشرفت جوامع دارد.

حسین زاده بیان کرد: هنر به عنوان بخش مهمی از حوزه فرهنگ تاثیرگذاری و اثربخشی بسیاری در جامعه دارد. با وجود نگاه نظری که پیرامون هنر و فرهنگ وجود دارد و همه نسبت به آن تاکید دارند؛ اما در مقام اجرا و عمل وقتی قصد تصمیم گیری، برنامه ریزی و تخصیص اعتبار را داریم فاصله زیادی بین نگاه نظری و عملیاتی ما وجود دارد.

وی اضافه کرد: این فاصله بین نگاه های نظری و عملی باعث شده که حوزه هنر و فرهنگ با وجود تاثیرات بسیار خوبش، متاسفانه مغفول بماند. باید این فاصله ها را ترمیم و ضمن تقویت جایگاه فرهنگ و هنر در برنامه ها نسبت به نمود پیدا کردن آن در سیاست های خود نیز فعالیت کنیم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان یادآور شد: یکی از ویژگی های مهم هنر، بحث ماندگاری است. از طریق هنر هست که می توانیم آموزه ها، اندیشه ها و باورهای خود را ماندگار و پایدار کنیم. ماندگاری است که در حوزه اجتماعی اثربخشی های پایدار به دنبال داشته باشد.

حسین زاده در پایان با اشاره به اینکه هنر در توسعه پایدار نقش پررنگی دارد، گفت: بهترین و شایسته ترین ابزار برای رسیدن به اهداف فرهنگی، حوزه هنر است. در خوزستان هنوز آموزه های دوران دفاع مقدس که باعث افتخار است را به وسیله هنر باید به فرهنگ دفاع مقدس برای بیمه آیندگان نهادینه کنیم.

به گزارش خبرنگار ما، هنرمندان در این آئین از معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان خواستار کمک صنایع استان خوزستان به بخش هنر، هنرمندان و اجرای تئاتر شدند.

اتنهای پیام/مهر

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد