امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۲:۵۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

جلسه انعقاد تفاهم نامه ی شهرداری اهواز با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با حضور شهردار اهواز و سرتیپ دوم پاسدار حاجتی.برگزار شد.

در این جلسه شهردار اهواز گفت: به منظور حفاظت و بهره برداری از آثار و ارزشهای دفاع مقدس و ثبت حماسه های جاودانه و جلو گیری از فراموشی میراث گرانبهای شهدا و ایثار گران، باغ موزه ی دفاع مقدس احداث می شود.

ابراهیم نوشادی هدف از انعقاد این تفاهم نامه را تبیین و تدوین نقش شهرداری اهواز در دوران دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: ثبت و تدوین مبانی علمی،فرهنگی و حماسی دفاع مقدس به منظور ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار،جهاد،شهادت،و انتقال آن به نسل آینده، تبیین زوایای آشکار و پنهان نقش شهرداری در دفاع مقدس،. الگو پذیری از تدبیر ، خلاقیت و ابتکار مدیران و کارکنان شهرداری اهوازدر دوران دفاع مقدس است.

وی همچنین جلوگیری از نابودی اسناد و تحریف تاریخ و میراث گرانبهای دفاع مقدس و جمع آوری، ثبت و بهره‌برداری از اسناد و مدارک دفاع مقدس را از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه برشمرد.

در این جسله سرتیپ دوم پاسدار میرعبدالرضا مراد حاجتی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نیز به موضوعات این تفاهم نامه اشاره و تصریح کرد: مشارکت در تکمیل و تجهیز باغ موزه دفاع مقدس مرکز استان، مشارکت در ساخت و بهره‌برداری از یادمانهای شهدای گمنام، بوستان ها و پارکهای کلانشهر اهواز را از موضوعات این تفاهم نامه است.

وی به دیگر موضوعات این تفاهم نامه اشاره کرد وادامه داد: مشارکت در زمینه ی حفظ و نگهداری آثارفیزیکی دفاع مقدس از جمله المانها و طراحی هویت بخشی و ایجاد مبلمان شهری با استفاده از مفاهیم دفاع مقدس در سطح کلانشهر اهواز به عنوان پایتخت دفاع مقدس و مشارکت در چاپ ونشر اسنادمدارک و آلبوم عکس کتب نقش شهرداری اهواز در دفاع مقدس نیز در این تفاهم نامه آمده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد