امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۰:۵۲ بعد از ظهر

سایز متن   /

کمیته اطلاع‌رسانی قرارگاه جهادی الغدیر در خوزستان در حوزه علمیه الغدیر با حضور آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از اصحاب رسانه راه‌اندازی شد.
به گزارش تفکر جوان ، آیت الله حیدری در این مراسم که شامگاه جمعه (۷ خرداد ۱۴۰۰) در حوزه علمیه الغدیر اهواز برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط موجود، رسانه‌ها و فضای مجازی در کانون توجه هستند، بنابراین شایسته‌است اصحاب رسانه با ایجاد فضای مناسبی هم درصدد جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و هم معرفی گزینه اصلح باشند.
این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد، رسانه‌های ارتباط جمعی نقش مهمی در آگاهی‌بخشی و افزایش مشارکت سیاسی مردم در انتخابات را دارند و می‌توانند با امیدآفرینی در جامعه، مشارکت عمومی را در این عرصه افزایش دهند.
وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود رسانه ای افزود: ما در این مرحله حساس کنونی باید در دو محور فعالیت رسانه ای را پیش ببریم؛ نخست، استفاده از ابزارهای کمک بصری برای ارتقای ارائه محتوا و ایجاد اشتیاق در مخاطبان و دوم، مطرح کردن چالش‌های موجود در استان در برهه انتخابات جهت تقویت مطالبه گری در میان آحاد جامعه است.
پیش از سخنان آیت الله حیدری، حجت الاسلام اکبر محمدیان معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان خوزستان و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به اهمیت اقناع سازی در فضای انتخابات برای جذب مشارکت حداکثری و تشویق مردم به حضور پای صندوق‌های رای گفت: ضروری است روی طرح «هر موبایل یک ستاد» و راه اندازی کمپین‌های مجازی از طریق گوشی‌های همراه هوشمند به عنوان طرح ویژه کار شود.
در ادامه، وحید معینی زاده از فعالان رسانه ای و معاون فنی و عمرانی سابق شهرداری اهواز نیز راه اندازی کیمته اطلاع‌رسانی قرارگاه الغدیر را به فال نیک می‌گیریم، زیرا فضای مجازی حرف اول را می‌زند و به مسئله ای تعیین‌کننده بدل شده‌است.
وی افزود: رسانه‌ها در تولید محتوا باید در مسیری گام بردارند که تنها در گفتار انتخاباتی خلاصه نشود و ابزارهای جدید را به کار گیرند.
در ادامه، مجتبی دین پرست مدیرکل نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات شهرداری اهواز نیز با تأکید بر ضرورت برندسازی قرارگاه الغدیر گفت: علاوه بر فعال سازی رسانه قرارگاه، رسانه‌های معین آن نیز مشخص شوند.
حجت الاسلام و المسلمین محمد حیدری از اساتید حوزه علمیه الغدیر نیز در این نشست تأکید کرد که کمیته اطلاع‌رسانی باید مطابق با عملکرد قرارگاه سیاست گذاری شود.
وی افزود: شبکه‌های اجتماعی و تعاملی جدید به صورت مرتب و سریع ظهور می‌کنند و انقلاب رسانه‌ای ایجاد کرده‌اند، بنابراین از این ظرفیت به عنوان یک وزنه مهم در جنگ‌های رسانه‌ای باید به خوبی بهره برد.
در این نشست، رسول عوده زاده خبرنگار روزنامه همشهری و مسئول کمیته اطلاع‌رسانی نیز بر ضرورت استفاده از ابزارها و عناصر بصری و گرافیکی در ارتباط‌گیری رسانه ای جدید تأکید کرد: با توجه به مشغله زیاد انسان در عصر مدرن و نداشتن وقت کافی برای مطالعه محتواهای متنی، به نظر می‌رسد تاکتیک‌های بصری، بیش از تاکتیک‌های نوشتاری و گفتاری تأثیرگذار است و به هر اندازه که تاکتیک‌های بصری برجسته تر، متناسب تر و ساده‌تر مطرح شوند، ارتباط میان فرستندگان و گیرندگان قوی تر، متعادل تر و سریع تر انجام می‌گیرد.
وی هدف از بصری سازی اطلاعات را خلاصه سازی اطلاعات، کاهش مقدار اطلاعات شفاهی، روشن سازی و نشان دادن مثال‌ها، تأثیرگذاری بیشتر، درگیرساختن مخاطبان و علاقه‌مند نگه داشتن آنها و آسان‌تر ساختن درک مخاطبان دانست.
در ادامه قاسم منصور آل کثیر خبرنگار خبرگزاری مهر نیز خواستار اولویت بخشیدن به دغدغه‌های مردم از جمله محیط زیست، سلامت، مشکلات معیشتی، چالش‌های حوزه اقوام و میراث فرهنگی در تولید محتوای در دوره کنونی شد و گفت: تلاش کنیم تا تولید محتوا به دو زبان فارسی و عربی انجام شود.
در پایان تعدادی دیگر از فعالان رسانه ای همچون حسن سیلاوی عضو علی‌البدل خانه مطبوعات خوزستان و مدیرمسئول سایت کارونی‌ها و وهاب کروشاوی عکاس و مدیرمسئول سایت دیدارپرس از آمادگی خود برای تعامل بیشتر با کمیته اطلاع‌رسانی قرارگاه الغدیر اعلام کردند.
قرارگاه الغدیر که طی سال‌های اخیر به صورت مردمی و خودجوش فعالیت خود در مسائلی مثل کمک‌ به زلزله زدگان و سیل زدگان آغاز کرده بود، اخیرا به طور رسمی اعلام موجودیت کرد و رسما از کاندیداتوری آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی اعلام حمایت کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد