امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۷:۳۲ قبل از ظهر

سایز متن   /

دانشجویان و دانش‌آموختگان معترض دانشگاه صنعت نفت به حذف اولویت استخدام آن‌ها، در واکنش به اظهارات امروز وزیر نفت در بوشهر مبنی بر بورسیه دانشجویان عسلویه برای طرح‌های وزارت نفت، طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام خدری رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر، عنوان کردند که “تا تعیین تکلیف فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت، صحبت از بورسیه‌های جدید به‌نوعی به سخره‌گرفتن اعتماد مردم است”.

 

به گزارش خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، بیژن زنگنه وزیر نفت که امروز چهارم شهریورماه در راستای بازدید از برخی فازهای پارس جنوبی در هفته دولت به بوشهر سفر کرده بود، در نشست بررسی نقش مسئولیت اجتماعی و اقتصادی وزارت نفت در استان بوشهر با تأکید بر تأسیس هنرستان فنی و حرفه‌ای در منطقه پارس جنوبی اظهار کرد که برای ایجاد تخصص‌های لازم در طرح‌های وزارت نفت دانشجویان شهرستان عسلویه بورسیه می‌شوند.

 

این اظهارات واکنش دانشجویان و دانش‌آموختگان معترض دانشگاه صنعت نفت را به دنبال داشت و آن‌ها که در اعتراض به حذف اولویت استخدام خود در وزارت نفت و با وجود پیگیری‌های فراوان، برگزاری تجمع مقابل مجلس و قول مساعد برخی اعضای کمیسیون انرژی و وزیر برای حل مشکل، همچنان وضعیت استخدامی خود را بلاتکلیف می‌دانند، طی نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام و المسلمین خدری عضو کمیسیون انرژی و نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی عنوان کردند که تا تعیین تکلیف فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت، صحبت از بورسیه‌های جدید به‌نوعی به سخره‌گرفتن اعتماد مردم است.

 

متن این نامه که در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته، به شرح زیر است:

 

“جناب آقای خدری

نماینده محترم مردم شریف بوشهر

با عرض سلام،

 

احترامأ به استحضار می‌رساند با توجه به آگاهی کامل شخص شما از مشکلات استخدامی فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت؛ بر خود واجب دیدیم در رابطه با سخنان عوام‌پسند! جناب وزیر، آقای مهندس زنگنه کلامی چند با شما داشته باشیم.

 

بیش از دو روز از زمان تعلیق تجمعات گسترده دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت به دلیل خلف وعده وزارت نفت در عدم پایبندی به تعهد اولویت استخدام فارغ‌التحصیلان این دانشگاه نمیگذرد که بیژن زنگنه، ادعای از سرگیری فرآیند بورسیه را دارد!

 

سؤال اینجاست که آیا هم‌اینک ایشان به تعهدات استخدامی پیشین خود در قبال فارغ‌التحصیلان دانشگاه تخصصی نفت و گاز که مرکز اصلی تربیت متخصصین صنعت نفت بوده است و در محروم‌ترین نقطه‌ی ایران ( با هدف درک دانشجویان از شرایط محیط کاری) اقدام به بورسیه نمودن استعدادهای نخبه ایران نموده، عمل کرده‌اند؟

 

باید به حال مسئولانی که این‌چنین تصمیمات لحظه‌ای را می‌گیرند افسوس خورد. آقای زنگنه شما با فارغ‌التحصیلان گذشته‌ی دانشگاه صنعت نفت چه کردید؟

 

تجمعات گسترده ایشان نشان از خلف وعده‌های مکرر شماست، حال چگونه فکر بورسیه نمودن عده‌ای جوان بی‌گناه را دارید؟ آیا آنان سرنوشتی جز سرنوشت فارغ‌التحصیلان فعلی مجموعه‌ی دانشگاه صنعت نفت خواهند داشت؟ آیا ایشان نیز باید روزگاری همچون مهندسین فعلی صنعت نفت برای استیفای حق استخدامی خود آواره راهروهای مجلس شورای اسلامی و دادگاه‌ها باشند؟ بحث بورسیه و تعهد خدمت فراتر از بار حقوقی، مسئولیت بزرگ دیگری را بر دوش دولتمردان قرار می‌دهد که همانا بار اخلاقی و شرعی و عرفی آن است که با بدعهدی و پیمان‌شکنی، باعث افزایش ریشه‌های بدبینی به دولت در سراسر میهن اسلامی‌مان خواهد شد.

 

در خاتمه ذکر این نکته ضروری است که تا تعیین تکلیف فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت، صحبت از بورسیه‌های جدید به‌نوعی به‌سخره گرفتن اعتماد مردم است.”

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد