امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۴:۰۵ بعد از ظهر

سایز متن   /

موسی شاعری شهردار اهواز برای دومین بار از حضور در جلسه طرح سوال در صحن علنی شورای اسلامی این شهر، امتناع کرد و جواب ۱۳ سوال عضو این شورا را به صورت کتبی ارسال کرد.

به گزارش تفکر جوان ، نخستین دستور کار نشست یکصد و چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز که عصر روز چهارشنبه برگزارشد ، پاسخ به ۱۳ سوال حجت‌الاسلام موسی‌پور عضو این شورا بود که پاسخ‌های شهردار به صورت کتبی به این نشست ارسال شده بود.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز در این نشست با انتقاد از غیبت شهردار، گفت: شهردار موظف به حضور در صحن علنی شورا برای پاسخگویی به سوالات اعضای شوراست و طبق قانون، حضور نیافتن وی به معنی استنکاف است.

محمد جعفر فلسفی افزود: برخی اعضای شورای اسلامی شهر، قانون را به صورت دیگری تفسیر کرده و حضور شهردار را الزامی نمی‌دانند که این نوع تفسیر باعث بوجود آمدن یک بدعت در شورای شهر اهواز خواهد شد و در آینده این نهاد را با مشکل روبه رو می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز در واکنش به غیبت شهردار در این نشست گفت: حاضر نشدن شهردار در جلسه طرح سوال، به رفتار اعضای شورا برای حفظ شأن این شورا باز می‌گردد.

حجت‌الاسلام جاسم موسی‌پور افزود: برای شهردار چه چیزی باید مهم‌تر از حضور در صحن علنی شورا برای پاسخگویی به نمایندگان مردم باشد.

وی اضافه کرد: سوال و تذکر هیچگاه به معنی برکناری و استیضاح و نافی عملکرد مدیران شهری نبوده، این در حالیست که با طرح ۱۳ سوال، در فضای مجازی و رسانه‌ای اتهاماتی به من وارد شد.

به گفته وی، سوالات طرح شده بر اساس تذکراتی بود که در چند مرحله صادر شد و به دنبال پاسخ آنها بودم.

بر اساس ماده ۸۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران، چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای اسلامی شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند، ابتدا توسط رییس شورای شهر موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر خواهند داد. در صورت رعایت نشدن مفاد مورد تذکر، موضوع به صورت سوال مطرح می‌شود که در این صورت رییس شورا سوال را کتبی به شهردار اطلاع خواهد داد و حداکثر در مدت ۱۰ روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق العاده شورا و پاسخ به سوال است. چنانچه شهردار از حضور استنکاف ورزیده یا پاسخ وی قانع کننده تشخیص داده نشود، طی جلسه دیگری موضوع مجدد به صورت استیضاح که حداقل به امضای یک سوم اعضای شورا رسیده باشد، ارایه می‌شود. فاصله بین ابلاغ تا تشکیل جلسه از طرف رییس شورا تعیین خواهد شد حداکثر ۱۰ روز خواهد بود. شورا پس از طرح سوال یا سوالات و جواب شهردار رای موافق یا مخالف خواهد داد. در صورتی که شورا با اکثریت دو سوم کل اعضا رای مخالف دهد، شهردار از کار برکنار و فرد جدیدی از سوی شورا انتخاب خواهد شد.

شاعری شهردار اهواز پیش از این و در ۲۱ مهر امسال نیز در جلسه طرح سوال محمدهادی قنوات عضو شورای شهر اهواز، حضور نیافته و پاسخ‎ها را به صورت کتبی ارسال کرده بود.

حضور نیافتن شاعری شهردار اهواز در جلسات مهم مرتبط با حوزه کاری، پیش از این نیز مورد انتقاد بوده است. چنانکه رزمی مدیرکل سابق بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری خوزستان بهمن ۱۳۹۸ گفته بود: فرمانداری اهواز در نامه‌ای به این اداره کل اعلام کرده است که شهردار اهواز در جلسات متعددی در حوزه‌های مختلف که در این فرمانداری تشکیل شده، شرکت نکرده است بر همین اساس پرونده تخلف شهردار اهواز تشکیل و به وی تذکر داده شده که در صورت ادامه غیبت در جلسات فرمانداری به هیات رسیدگی به تخلفات اداری معرفی می‌شود.

به گزارش تفکر جوان  در  یکصد و چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز که با حضور همه اعضا برگزار شد.همچنین لایحه‌های اعتبار اساسنامه‌های سازمان‌ فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی، سازمان آرامستان‌ها، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز به مدت ۲ سال تمدید شد.

مساعدت به سه نفر از شهروندان نیز از جمله مصوبات این جلسه شورای اسلامی شهر اهواز بود.

موسی‌پور رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اهواز، ۶ بهمن در نامه‌ای خطاب به رییس این شورا ۱۳ سوال از شهردار اهواز مطرح کرد که “تعیین نشدن مشاور طرح جامع آب‌های سطحی، تاخیر در تبدیل تفاهم‌نامه محرومیت زدایی با قرارگاه خاتم به قرارداد و عملیات اجرایی پروژه‌ها، اجرا نشدن جاده کوی علی آباد (بروال) با وجود حادثه خیز بودن، و صرف هزینه بالا در طرح‌های زیباسازی، اصرار شهرداری مبنی بر کلنگ زنی و احداث تقاطعی جدید برخلاف سیاست شورا مبنی بر محله محوری و کمبود منابع، جمع آوری نشدن تصرفات غیرقانونی و فنس کشی‌های بدون پروانه آن هم در بستر رودخانه در ساحلی کیانپارس و با کاربری‌های فرهنگی، انتصابات لحظه‌ای در مدیریت سازمان‌ها بدون تشکیل جلسات شورای سازمان، تعیین تکلیف نشدن پروژه‌های فرهنگ سراهای ملاشیه و آخرآسفالت، موضوع تکراری جمع‌آوری صحیح سگ‌های بدون صاحب، دفن نشدن صحیح پسماند و زباله ‌سوزی‌ مکرر در سایت صفیره و آسیب‌های تنفسی و زیست محیطی برای شهروندان، حذف دیدارهای عمومی شهردار و نبود برنامه منظم در ارتباط چهره به چهره با شهروندان مورد تذکر جدی است. (از جمله حضور نیافتن در میز خدمت نماز جمعه)، وضعیت اسفناک خدمات رفت و روب شهر در مناطق مختلف شهرداری، نبود تعامل منصفانه با رسانه‌ها و برخوردهای نسنجیده و سلیقه‌ای با رسانه‌ها و افراد منتقد و تحقق نیافتن بودجه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی طبق بودجه مصوب” از جمله این پرسش‌ها بوده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد