امروز

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۹:۲۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۵۰۶۱۴۱۷۲۵۲۵۴۷۵۸۵۶۷۰۴۴

به گزارش تفکر جوان، حجت الاسلام مجید ناصری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران،  با اشاره به انتقاداتی که به عملکرد رئیس سازمان محیط‌زیست و برخی مسئولان دولتی وارد است، اظهار داشت: انتقادات و نکاتی که درباره عملکرد این مسئولان بیان می‌کنیم صرفا از روی واقعیت و دلسوزی است و حب و بغض شخصی نسبت به مسئولان نداریم.

وی افزود: حقیقت این است که سفر خانم ابتکار و سایر مسئولان کشوری به خوزستان نتیجه مشخصی ندارد و چیزی عاید مردم نکرده است. خانم ابتکار در این دوره حدود ۱۰ بار به استان خوزستان سفر کرده ولی تاکنون تصمیمی مبنی بر سخنان کارشناسان و نمایندگان نگرفتند و آمدنشان فقط به یک سفر خلاصه می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان خاطرنشان کرد: هوای استان خوزستان فعلا خوب است اما همانطور که تاکید داشتیم باید یک فکر اساسی برای وضعیت هوا و مشکلات زیست محیطی خوزستان شود چرا که بارها گفتیم این موضوع یک بحران است.

سفرهای ابتکار هیچ نتیجه‌ای ندارد

ناصری‌نژاد با توجه به مشکلات موجود در سطح خوزستان گفت: مشکلات اجتماعی، اقتصادی و حتی تنفسی که در استان ایجاد می‌شود را بارها اعلام کرده‌ایم اما متاسفانه سفرها و بازدیدهای ابتکار به عنوان معاون رئیس جمهور تاثیری نداشته است.

وی درباره ارزیابی سفر اخیر رئیس سازمان محیط زیست به خوزستان بیان کرد: این سفر نیز همانند سفرهای گذشته هیچ نتیجه‌ای ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به سفر جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور به خوزستان عنوان کرد: معاون اول رئیس‌جمهور در این سفر از کانون‌های ریزگردها بازدیدی خواهند داشت؛ من بسیار تعجب می‌کنم چرا‌که در سال آخر دولت هستیم و این اقدامات باید زودتر صورت می‌گرفت.

وی با اشاره به وعده‌های دولت در این زمینه افزود: قرار بود مالچ‌پاشی شود که کاری نشد، قرار بود تالاب‌ها آبگیری شوند که نشد و همچنین قرار بود کارهایی در زمینه بهداشتی برای مردم خوزستان انجام شود که هیچکدام انجام نشد. به نظرم این سفرها برای مردم نتیجه عملیاتی ندارد.

آبگیری ۷۰ درصدی تالاب واقعیت ندارد

ناصری‌نژاد در پاسخ به سئوالی در زمینه صحت ارزیابی مسئولان محیط زیست درباره وضعیت تالاب‌های خوزستان تصریح کرد: سخن خانم ابتکار و سایر مسئولان در این زمینه صحیح نیست، چرا‌که برای مثال در زمینه ادعای آبگیری ۷۰ درصدی تالاب هورالعظیم سوال ما این است این میزان آب را از کجا آوردید؟

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان افزود: باران که نیامده، راه‌های ورودی تالاب نیز که همگی خشک هستند، چگونه ۷۰درصد تالاب را آبگیری کردید؟ این حرف‌ها اصلاً واقعیت ندارد این‌ها فقط مقداری پساب نیشکر را رها کردند و مرتب می‌گویند تالاب را آبگیری کردیم.

وی گفت: تالاب دارای حیات و پوشش گیاهی مخصوص به خود است و با رها‌کردن پساب نیشکر که آبی شور است دیگر هیچ موجودی در این تالاب نخواهد ماند و حتی حیواناتی مانند دام و گاومیش‌های منطقه نیز نمی‌توانند از این آب استفاده کنند.

انتهای پیام/تسنیم

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد