امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۰:۱۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

۱۳۹۵۱۱۰۴۰۰۰۰۴۳_PhotoA

باشگاه خبرنگاران تفکرجوان: 

غلامعلی جعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما اظهار کرد: پنج مرکز روزانه آموزشی، توانبخشی اوتیسم در استان وجود دارد که در شهرستان‌ اهواز دو مرکز، شهرستان‌های اندیمشک، شوشتر و ماهشهر هر‌کدام یک مرکز تحت نظارت بهزیستی آموزش‌های تخصصی توانبخشی را به کودکان دارای اختلال اوتیسم و خانواده‌های آنان ارائه می‌دهند.

وی گفت: بیماری اوتیسم اختلالی است که رشد و گسترش مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی و شیوه تفکر فرد را مختل می‌کند و تشخیص این اختلال در سال‌های اولیه زندگی اهمیت فراوانی دارد، علائم این اختلال از ۱۸ ماهگی بروز می‌کند و معمولا در ۲۴ ماهگی به بعد قابل تشخیص است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خوزستان توضیح داد: برنامه غربال، تشخیص و مداخله در اختلال طیف اوتیسم از دی‌ماه ۹۵ با هدف بستر‌سازی آموزشی و تقویت بنیه علمی مربیان و متخصصان مراکز غیر دولتی روزانه اوتیسم سراسر کشور و آماده‌سازی آنها برای اجرای برنامه مذکور توسط سازمان بهزیستی کشور آغاز شد.

جعفری تصریح کرد: از  دی‌ ماه سال جاری این برنامه به‌طور رسمی در سراسر کشور آغاز شد و  کارگاه مربوط به این امر با هدف بازآموزی مربیان و متخصصان مراکز روزانه اوتیسم تحت نظارت و با حضور دکتر علی صمدی  متخصص اختلالات عصبی و رشدی و مجری آزمون‌های تشخیصی در کشور به عنوان مدرس برگزار شده است.

وی اضافه کرد: در این کارگاه به تمام کارشناسانی که طبق آزمون‌های قبلی فیلم‌های اجرایی نمونه از اجرای آزمون‌های تشخیص اوتیسم رابرای بررسی و تایید اجرای مطلوب و علمی ارسال کرده بودند و اجرای آنها تایید شده بود از سوی سازمان بهزیستی کشور مجوز اجرای آزمون تشخیص اعطا خواهد شد.

انتهاییام / فارس

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد