امروز

جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۱:۰۳ قبل از ظهر

سایز متن   /

مدیرعامل شرکت راصد صنعت توسعه گفت:  در افق ۱۴۱۰ این شرکت به عنوان پنج شرکت برتر دانش بنیان در زمینه تجهیزات “دوار” کشور تبدیل خواهد شد . از این رو کلیه طرح های صنعتی برای تحقق این هدف پیش می رود . به گزارش خبرنگار نبض شهر ، غلامرضا کایدی بختیاری امروز سه شنبه در

مدیرعامل شرکت راصد صنعت توسعه گفت:  در افق ۱۴۱۰ این شرکت به عنوان پنج شرکت برتر دانش بنیان در زمینه تجهیزات “دوار” کشور تبدیل خواهد شد . از این رو کلیه طرح های صنعتی برای تحقق این هدف پیش می رود .

به گزارش خبرنگار نتفکر جوان  ، غلامرضا کایدی بختیاری امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد : طبق برنامه ، ۷۰ درصد حجم فعالیت این شرکت برای توسعه در سال آینده برای مجموعه شرکتهای گروه توسعه نیشکر و ۳۰درصد برای سایر دستگاه های اجرایی و عملیاتی استان خوزستان خواهد بود.

وی تصریح کرد : شرکت راصد صنعت توسعه، تولید کننده انواع پمپ ، الکتروپمپ ، الکتروموتور صنعتی و تعمیرات اساسی انواع پمپ سنگین و فوق سنگین پمپ و الکتروپمپ در خوزستان است. با تلاش نیروهای کار فنی وپشتیبانی سالانه این شرکت  ۶۰۰ دستگاه پمپ ۱۱ کیلووات به بالا تا ۵۸۰ کیلووات را تعمیر و ۲۰۰ دستگاه پمپ طراحی و تولید می‌کند ودر آینده تعداد کارکنان آن از ۱۳۰ نفر به ۳۱۲نفر ارتقا خواهد یافت.

 

مشکل اصلی آبگرفتگی های اخیر بلکه نبود برنامه ریزی صحیح برای بکارگیری تجهیزات فنی است

مدیر عامل شرکت راصد صنعت توسعه به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص” آبگرفتگی های اخیر” اینگونه پاسخ گفت : دربحث آبگرفتگی ها، مشکل اصلی  کمبود الکتروپمپ ها  نیست بلکه نداشتن برنامه صحیح برای استفاده از تجهیزات فنی و خدمات رسانی به مردم عامل همه این مشکلات

است .

کایدی بختیاری بیان کرد : اگر دربکارگیری وسایل و تجهیزات فنی برنامه ریزی خوبی نداشته باشیم محل استقرار و خطوط انتقال خروجی و ظرفیت‌های آنها  به خوبی پیش بینی نشود کاری از پیش نمی بریم . لذا استفاده از الکتروپمپ ها با توجه به ایستگاه ها و شرایط هر منطقه باید باشد تا بتوان با حداقل هزینه به شیوه ای اوضاع را مدیریت کرد که مردم دچار مشکل نشوند .

وی درخصوص تاثیر محدودیت های کرونایی بر فعالیت شرکت گفت : هرچند با برخی مشکلات مواجه شدیم واما احساس مسئولیت و تلاش وپشتکار کارکنان شرکت باعث شد وقفه ای در تولید نداشته باشیم .

نخستین کشور در ارائه خدمات پس از فر وش و پس از تعمیرات هستیم

این مقام مسئول به فعالیتهای انجام شده این شرکت در حوزه مسئولیت های اجتماعی هم اشاره کرد وگفت : در دوران سیلاب مناطق عین ۲ اهواز ، کوت عبداله و اسماعیلیه  الکتروپمپ های خود را مستقر کردیم و به برخی روستاهای کوچک  نیز تعدادی الکتروپمپ های کوچک اهدا کردیم .

کاییدی بختیاری گفت: تجهیزاتی که به دست متخصصان جوان و متعهد این شرکت طراحی و ساخته می شود به لحاظ کیفی از مشابه خارجی آن بهتر است ومشمول دو سال خدمات پس از فروش و پس از تعمیرات می شود ونخستین کشور هستیم که در این دو بخش خدمات ارائه می دهیم .

مدیر عامل شرکت راصد توسعه بیان کرد : از مهر ماه تا پایان فروردین ماه پیک کاری ما است چرا که بخش مهمی از پمپ‌های سنگین و فوق سنگین شرکت توسعه نیشکر به دلیل نبود نیاز از مدار عملیات خارج شده و هم اکنون در حال تعمیر اساسی هستیم تا در تابستان مورد استفاده مجدد قرار گیرند.

کایدی بختیاری به تاریخچه تاسیس شرکت راصد صنعت توسعه اشاره کرد وگفت : با راه اندازی ایستگاه‌های پمپاژ کشت و صنعت‌های وابسته در سال ۱۳۷۵ و شروع آبیاری مزارع نیشکر، ضرورت تعمیرات اساسی و به موقع الکتروپمپ‌ها، منجربه ایجاد تعمیرگاه مرکزی جهت تعمیر الکتروپمپ‌های مذکور به صورت واحد درون سازمانی شد.

وی افزود: بر اساس سیاست شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مبنی بر استقلال واحدها و تشکیل شرکت‌های مستقل جهت ادامه کار در قالب قانون تجارت و واگذاری تدریجی واحدهای مذکور به بخش غیر دولتی شرکت خدمات فنی و تجهیزات آبرسانی نیشکر در سال ۱۳۸۳ تاسیس و کلیه پرسنل و تجهیزات واحد تعمیرات پمپ به شرکت فوق منتقل گردید.

این مقام مسئول تصریح کرد: سرمایه گذاری اولیه برای این شرکت یک میلیارد تومان از سوی توسعه نیشکر بوده است و به تدریج این حمایت ها افزایش یافت . سرمایه گذاری کنونی این شرکت درحال حاضر۲۵ تا ۳۵ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی افزود: این شرکت در درجه نخست با هدف رفع نیازهای شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در کیلومتر ۲۰ جاده اهواز – آبادان راه اندازی شد و هم اکنون ۸۵ درصد حجم کار انجام شده متعلق به ساخت و تعمیرات اساسی انواع پمپ‌های این شرکت است افزود: هم‌اکنون با آب و فاضلاب اهواز، سازمان آب وبرق خوزستان ، پالایشگاه آبادان ، سدها و نیروگاه‌های برق در خوزستان قرارداد همکاری ساخت و تعمیرات پمپ‌های سنگین و فوق سنگین داریم.

مدیر عامل شرکت راصد صنعت توسعه به اهمیت تولید پمپ برای تخلیه زهاب وآبرسانی به مزارع نیشکر هم سخن گفت و تصریح کرد: بدون پمپ، تولید شکر در شرکت توسعه نیشکر متوقف می‌شود وقادر به انجام هیچ  فعالیتی نیست .

وی خاطر نشان کرد : یک هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع پمپ با والتاژهای مختلف در واحدهای هفتگانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در مدار فعالیت است .جوانان خلاق , باانگیزه بومی این شرکت در حال تلاش هستند همه موانع پیش رو را برداشته و در این زمینه به خودکفایی کامل رسیده‌ایم.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد