امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۹:۲۱ بعد از ظهر

سایز متن   /


پایگاه خبری تفکر جوان، به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، مهندس ابراهیم پیرامون با اعلام این خبر بیان کرد: با تلاش تیم کارشناسی متشکل از بخش های فنی، عملیاتی، بازرسی فنی و HSE شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، در راستای جلوگیری از حوادث احتمالی و مخاطره آمیز، کلیه خطوط لوله رو زمینی و زیر زمینی این شرکت بر اساس روش ارزیابی کیفی ریسک خطوط لوله، شناسایی، ارزیابی و در اولویت پایش و ایمن سازی قرار گرفتند.

مهندس پیرامون افزود: این ارزیابی تحت چهار اولویت ( Catastrophic . Sever . Major . Moderate ) بر مبنای شدت پیامد های انسانی، مالی، زیست محیطی و اعتبار سازمانی با هدف پایش و ایمن سازی و رفع خطرات احتمالی انجام شده است.

وی، با تشریح اقدامات صورت گرفته عنوان کرد: براساس بررسی های انجام شده توسط تیم کارشناسی، برای هر کدام از اولویت های چهار گانه اقداماتی در نظر گرفته شده که می توان به پایش و بازرسی های دوره ای، انجام اقدامات اصلاحی مناسب، ایمن سازی، تعمیر و یا تعویض خطوط لوله پرریسک اشاره نمود.

مهندس پیرامون گفت: پایش و بازرسی دوره ای به نحوی انجام می گردد که در دوره های بازرسی، در صورت مشاهده مواردی از احتمال قوی بروز خطر و افزایش ریسک، می توان با انجام اقدامات اصلاحی میزان سطح ریسک را در آن محل کاهش داد.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز آغاجاری بیان کرد: در اجرای این برنامه که با بیش از ۵۴٠ نفر ساعت کار کارشناسی انجام گردید، دوره های بازرسی با مدت زمان سه ماهه، ماهیانه و حتی هفتگی پیش بینی شده که امیدواریم با عزم راسخ همکاران در اجرای دقیق این برنامه ها طبق اولویت بندی انجام شده، بتوانیم در راستای کاهش حوادث و مخاطرات ایمنی گام برداریم .

وی ضمن قدردانی از تلاش کلیه کارشناسانی که در تدوین این گزارش ها تلاش نمودند افزود: این کار یکی از اقدامات لازم و شایسته در مجموعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب محسوب می شود و بایستی نسبت به بروزرسانی اطلاعات آن و رفع نواقص و انجام اقدامات لازم طبق اولویت های مشخص شده کوشا باشیم.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد