امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۶:۵۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

 

۲۲۴۳۲۱۱

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان:  علی حسین حسین زاده شامگاه دیروز در نشست شورای اداری استان خوزستان با بیان اینکه تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز ماه محرم را به فال نیک می‌گیریم، اظهار کرد: این اقتدار، امنیت و شرایط نظام جمهوری اسلامی در حال حاضر مدیون فرهنگ عاشورایی است؛ دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در آغاز جنگ تحمیلی بر اساس شاخص‌های کلاسیکی که وجود داشت محاسبه دقیقی را با پشتیبانی آمریکا برای حمله به ایران انجام داده بودند.

وی افزود: آن‌ها در محاسبات خود یک شاخص را در نظر نگرفته و با آن بیگانه بودند و همانا فرهنگ عاشورایی ملت ایران بود که به رهبری امام باعث پیروزی کشور در جنگ تحمیلی شد.

حسین زاده بیان کرد: آن‌ها اوضاع اقتصادی، سیاسی و نظامی ایران را بررسی و بر اساس شاخص‌های این حوزه‌ها نسبت به جنگ با ایران تصمیم‌گیری کردند. شرایط ایران از نظر اقتصادی وابسته به غرب بود و صنایع مونتاژ، کشاورزی به دنبال انقلاب سفید و بالا رفتن قیمت نفت نیز باعث مهاجرت مردم از روستاها به شهر شد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود: با انقلاب اسلامی ایران و تحریم‌هایی که بعد از اشغال لانه جاسوسی شکل‌گرفته بود تمامی صنایع وابسته به دلیل وابستگی به مواد اولیه به شکلی تعطیل، قیمت نفت کاهش و وضعیت واردات موادغذایی هم با مشکل روبرو شد. از نظر نظامی به دلیل اینکه بعد از انقلاب آن سران وابسته زندان یا اعدام شده بودند، ساختار نظامی و ارتش ایران به هم خورده بود. اکثر تجهیزات نظامی که برای ارتش ایران در نظر گرفته شده بود به شکل‌های مختلفی نیاز به امر مستشاری داشت.

حسین زاده گفت: نزدیک ۲۰ تا ۳۰ هزار مستشار نظامی که در ایران بود از کشور کوچ و تجهیزات بلااستفاده شد و در این شرایط دشمنان انقلاب تصمیم به حمله به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گرفتند. بلواهای زیادی مثل ترکمن صحرا، بلوچستان، کردستان و امثالهم را در کشور ایجاد کردند که هر کدام به تنهایی می‌توانست نظامی را زمین‌گیر کند؛ به لحاظ اختلافات سیاسی در بحث سران قدرت و بین جناح‌های مختلف در سطح کلان وجود داشت.

وی ادامه داد: در زمینه نظام بین‌الملل از بعد سیاسی مقابله ایران با آمریکا آن را به یک معنا دچار انزوا کرده بود چون ایران در آن مقطع به دلیل حمله رژیم کمونیستی به افغانستان، ایران نیز در مقابل شوروی دوقطبی آن زمان ایستادگی کرده بود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: در چنین شرایطی دشمنان ایران به رهبری و حمایت آمریکا باعث حمله صدام به ایران شدند؛ تمام آن محاسباتی که به کار گرفته بودند صحیح و دقیق بود ولی به این بُعد معنوی که تاکنون مظهر قدرت و سمبل نظام جمهوری اسلامی ایران است یعنی فرهنگ عاشورایی دقت نکرده بودند.

فرهنگ عاشورایی در واقع ایستادگی، عزت و تمامیت سرزمینی را به ایران هدیه کند و امروز سمبل چنین فرهنگی شهدایی همچون حججی هستند که مایه افتخار، عزت و امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

منبع:خبرگزاری مهر- مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد