امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۱:۵۷ بعد از ظهر

سایز متن   /

پایگاه خبری تفکر جوان،فاضل عبیات روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت: گروه سنجش از دور پژوهشگاه فضایی ایران از ۲۶ فرودین ماه امسال به سفارش سازمان آب و برق خوزستان، اقدام به تهیه نقشه محدوده سیل و پهنه‌های آبی جنوب استان خوزستان از اهواز تا آبادان کرده است.

وی گفت:با تایید این پژوهشگاه طی روزهای آینده کار پرداخت ۵۰ درصد از خسارت‌های مربوط به  ۹ هزار و ۱۰۰ متقاضی دریافت خسارت انجام می‌شود.

به گفته وی از مجموع پرونده‌های خسارت سیل تا پایان مهرماه کار پرداخت خسارت به ۱۱ هزار و ۲۰۰ پرونده انجام شده و کار نهایی سازی و بارگذاری بخش قابل توجهی از دیگر پرونده‌ها جهت معرفی به بانک‌ها در هفته جاری به پایان می‌رسد.

رئیس کارگروه رسیدگی به خسارات کشاورزی سیل در استان خوزستان گفت:جمع خسارت‌های مربوط به این پرونده‌ها بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال بوده که با پرداخت آنها نسبت پرونده‌های تایید شده به ۹۰ درصد خواهد رسید.

عبیات تصریح کرد: کار بررسی ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده دیگر در پژوهشگاه فضایی در حال انجام است و با پیگیریهای صورت گرفته امیدواریم که به زودی تکلیف این پرونده‌ها نیز روشن شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: پس از پرداخت ۵۰ درصد نخست هر پرونده، کار پرداخت ۵۰ درصد دوم نیز با سرعت آغاز می‌شود.

این نخستین بار است که دولت به کشاورزان سیل زده خوزستان که حتی زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی نبودند کمک می کند.
برخی کشاورزان خوزستانی در جریان سیل امسال، بنا به توصیه مسئولان ارشد کشور، اجازه دادند برای کاهش خسارات سیلاب ، آب از زمین های کشاورزی در حال برداشت آنان عبور کند تا جان مردم نیز به خطر نیفتد.

بر اساس برآوردهای انجام شده، سیلاب بر ۲۲۴ هزار هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان تاثیر گذاشت که از این میزان ۱۷۰ هزار هکتار به صورت صد درصدی خسارت دیده و زیر آب رفته‌ و حدود ۵۴ هزار هکتار نیز دچار خوابیدگی محصول شدند.

به گزارش سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، خسارت وارد شده به کشاورزان بیش از ۷۷ هزار میلیارد ریال بوده است. 

در پی طغیان رودخانه های کرخه، دز و کارون در سیلاب فروردین ۲۱ شهرستان خوزستان از سیلاب متاثر شدند. ۱۳۳ روستا به زیر آب رفت و ۳۷۴ روستا به صورت جزیی و کلی تخلیه شدند.

منبع خبر: خبرگزاری ایرنا – مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد