امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۲:۰۷ قبل از ظهر

سایز متن   /

۲۴۸۷۳۴۰
باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده شامگاه دیروز در شورای اداری استان خوزستان اظهار کرد: اینکه ایثار، فداکاری و ازخودگذشتگی در جامعه‌ای موج بزند بدون اینکه در رویارویی نظامی با کشوری باشد را نیاز داریم؛ من به عنوان یک طلبه واقعاً بعد از شنیدن اخبار اختلاس خجالت می‌کشم چون در جامعه عاشورایی با رهایی، وارستگی، حریت و آزادگی نباید از این خبرها باشد.

وی افزود: در دهه اول محرم هرکسی بین خود و خدای خود باید محاسبه نفس داشته باشیم تا بدانیم می‌توانیم از سر صدق و راستی حرف بزنیم یا اینکه خیر؛ اگر به دنیا نزدیک‌تر شده‌ایم یعنی از امام غافل شده‌ایم.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه در محاسبه نفس باید به اردوگاه امام نزدیک شویم، تصریح کرد: شهدا، ایثارگران، رزمندگان، جانبازان و آنچه که در دوران دفاع مقدس به ویژه توسط مردم خوزستان دیده شد باید در قالب تاریخ شفاهی به ثبت برسد.

امام‌جمعه موقت اهواز با تقدیر از شهدای مفقودالاثر بیان کرد: هفته امربه‌معروف و نهی از منکر را نیز داریم که این مسئله یکی از واجبات و جزو ضرورت‌های دین است. این امربه‌معروف و نهی از منکر شرایط مختلفی از جمله لزوم شناختن معروف و منکر و توانایی تفکیک آن‌ها دارد.

حسن‌زاده عنوان کرد: امروز آن منکری که در جامعه داریم و در این دوره یکی از مهم‌ترین منکرات جامعه بحث بیکاری است. در استان خوزستان هرکسی باید به سهم خودش در راستای رفع بیکاری فعالیت کند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین معروف امروز این است که بیکاری که بزرگ‌ترین منکر جامعه امروز هست را در جامعه ریشه‌کن کنیم. همه باید دست‌به‌دست هم دهیم تا آمار بیکاری در استان کاهش و دانش آموزان در کنار این‌همه منابع کیلومترها را تا رسیدن به مدرسه طی نکنند.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه ناهنجاری‌های اجتماعی مثل اعتیاد و بالا بودن آمار طلاق را هم باید مدنظر داشته باشیم، گفت: مهم‌ترین معروفی که امروز در جامعه باید تحقق پیدا کند، کارآمدی نظام دینی است.

منبع:خبرگزاری مهر- مرکز خوزستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد