امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۶:۴۸ قبل از ظهر

سایز متن   /

پلاژ مارون بهبهان؛نگین جاذبه های گردشکری استان

به گزارش خبرنگار ما از بهبهان،جلسه تخصصی بررسی جاذبه های طبیعی،تاریخی و فرهنگی بهبهان با میزبانی مدیر و کارکنان سد مخرنی مارون بهبهان وبا همکاری خانه مطبوعات استان خوزستان
ومدیریت میراث فرهنگی شهرستان وباحصورجمعی از دوستداران فرهنگ و تاریخ بهبهان  درتالار اجتماعات درمحل * تاج * سد مخزنی مارون بهبهان برگزار شد.

دراین جلسه دکتر محمد امین ایزدجومدیر عامل شرکت بهره برداری ازسد،نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون باتشریح شرایط اقلیمی منطقه بهبهان و ذکرتاریخ ۶۰۰۰ساله مردم خوزستان و با یادآوری تاریخ سراسر ایستادگی و پایمردی مردم این دیار در برابر همه متجاوزان به اب و خاک سرزمین خود،

شرایط اقلیمی و وجود رشته کوههای سربلند زاگرس و رودخانه ها و جویبارهای لابلای این کوههای سرفراز و دشتهای پهناور را نعمتی دانست که بر اساس آن، تفکر ایجاد سدها را به امری ضروری و حیاتی در پیشرفت و ابادانی کشور مبدل ساخت.

رودخانه مارون یا مارگون(بواسطه مارپیچ بودن آن) از ۵۳ کیلومتری یاسوج شروع و با سر شاخه های کوچک ۱۲۰کیلومتری درپشت سد مارون آرام میگیرد.

سیراب کردن دشتهای بهبهان،جایزان ،رامشیر و شادگان در روند توسعه کشاورزی استان ، مهار سیلابها،تامین ۱۵۰مگاوات برق وا یجاد منطقه گردشگری تفریحی از اهداف احداث سد مخزنی مارون بوده است.

دکتر ایزدجو مدیر عامل شرکت بهره برداری سدمارون با اشاره به شاخصهای مورد نیاز گردشکری جهانی از جمله در زمینه رتبه پذیری قیمتها و زیرساختهای طبیعی و اکوتوریسم، جایگاه ایران رااز لحاظ اثارتاریخی و فرهنگی رتبه ۱۰ جهانی و از حیث صنایع دستی و اکوتوریسم در رده ۵جهانی براورد نمود. که البته متاسفانه اکنون در زمینه درامدها ناشی از گردشکری در رتبه۹۷جهانی قرار داریم.

دکتر ایزدجو تصریح کرد این مطلب موید آنست که ما امکان پیشرفت و دسترسی به جایگاه واقعی خودرا در سطح جهانی ،با همت و تلاش خواهیم داشت .

دراین جلسه مجتبی گهستونی از انجمن دوستداران میراث فرهنگی و ازخبرنگاران فعال خوزستانی ،به نمایندگی از خانه مطبوعات استان، نیز ضمن تشکر از حضور اصحاب رسانه ،شعرا و همه علاقمند به فرهنگ و تاریخ بهبهان از میزبانی مدیریت و کارکنان سد مخزنی مارون تقدیرو تشکر کرد.

در ادامه جلسه، استاد دولتی مختاران جامعه شناس و تاریخ نگار پرآوازه شهرستان بهبهان نیز ضمن خیر مقدم گویی به همه مدعوین از جاذبه های گردشکری شهر بهبهان بخصوص نرگسزار. سنگ فرشهای جاده شاهی هخامنشی ،کلیسای نستوری،و مناطق تاریخی چگا سفلی زیدون، میان قلعه ،تنگ تکاب و تشان و همچنین  بقعه بی بی نرگس خاتون و کلگهزار(شهر .به زآمد قباد )بعنوان آثار برجای مانده از تاریخ درخشان این منطقه از کشور یاد کرد و از مسئولین درخواست کرد، تا ضمن حفاظت از کتییبه های خطی زیبا تاریخی،شرایطی فراهم آورند تا سنگ نوشته های تاریخی مربوط به عصر قاجار بویژه دوران احتشام الدوله در معرض دید عموم بازدیدگان و تاریخ دوستان قرار گیرد.

دکتر ایزد جو در پایان از آمادگی برای تاسیس فاز ۲ پلاژها سد مارون و توسعه انها از ۱۹پلاژ تفریحی موجود،
به ۲۰۰بلوک تفریحی با مشارکت سرمایه گذاران مردمی خبر داد

و اظهار امیدواری کرد که با توسعه و تجهیز مناطق گردشگری در کشور زمینه بدست آوردن جایگاه واقعی کشورمان در رتبه بندی جهانی در امر جذب گردشگری، فراهم آید.

IMG-20190126-WA0006 IMG-20190126-WA0005 IMG-20190126-WA0007

بهبهان . سرویس خبر و گزارش . حوزه اجتماعی فرهنگی. محمد خلیجی

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد