امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۵:۳۶ قبل از ظهر

سایز متن   /

images

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: به نقل از پایگاه خبری آسماری نیوز ، هفته گذشته سایت اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری مسجدسلیمان در خبری به نقل از عبداله قاسمی صالح بابری شهردار مسجدسلیمان از ارتقاء رتبه شهرداری مسجدسلیمان از ۸ به ۹ با ابلاغ وزیر کشور خبر داد.

کمتر از ۴۸ساعت پس از انتشار این خبر تصویری از مصاحبه یکی از اعضای شورای شهر مسجدسلیمان(محمدرضا زمانپور)مربوط به سال۱۳۹۳ در فضای مجازی منتشر شد که در آن مصاحبه خبر از پیگیری ارتقا رتبه شهرداری مسجدسلیمان از ۸ به ۹ در آن زمان داده بود.(برای مشاهده مصاحبه کلیک کنید)

پس از آن پایگاه خبری-تحلیلی آسماری نیوز بمنظور تنویر افکار عمومی و شفاف سازی درخصوص روند ارتقا رتبه شهرداری مسجدسلیمان خواستار بیان این روند از سوی روابط عمومی شهرداری مسجدسلیمان شد.

پس از انتشار جوابیه روابط عمومی شهرداری مسجدسلیمان ، محمد رضا زمانپور عضو شورای شهر مسجدسلیمان که خود در سال ۱۳۹۳ در رابطه با ارتقا رتبه شهرداری مصاحبه کرده بود خواستار بیان توضیحاتی در رابطه با روند ارتقا رتبه شهرداری مسجدسلیمان شد.

محمدرضا زمان پور به خبرنگار ما گفت :پروسه ارتقا رتبه شهرداری در تاریخ ۹۳/۱۲/۱۷ طی جلسه ای که به اتفاق چند تن از اعضای محترم شورای اسلامی شهر با سازمان شهرداری ها و دهیاری ها ی کشور داشتیم به طور جدی آغاز شد,گرچه مکاتباتی نیز قبل از شروع بکار دوره چهارم شورای شهر توسط شهرداران وقت صورت گرفته بود.

وی در خصوص نحوه ی ارتقا رتبه ی شهرداری ها گفت : سه شرط لازم جهت ارتقا عبارتند از :

۱- جمعیت شهری ۲- تفریغ بودجه سه سال گذشته شهرداری ۳- گزارش توجیهی مربوط به تاسیسات و تجهیزات شهری که متاسفانه در مصاحبه ای که اخیرا توسط یک نفر از مجموعه شهرداری با عنوان : برای اولین بار بعد از انقلاب درجه شهرداری مسجدسلیمان از ۸ به ۹ ارتقا یافت منتشر شده است ، در ابتدای مصاحبه نگارنده شاخص مهم ارتقا درجه شهرداری را درآمد بودجه سالانه اعلام می نماید در حالی که در انتهای مصاحبه که ضوابط درجه بندی شهرداری ها را طبق قانون آورده است اشاره به در آمد مستمر و خالص شهرداری نموده است که عملا در این مصاحبه تناقض وجود دارد زیرا درآمد بودجه سالانه یعنی درآمد یک سال شهرداری و درآمد مستمر شهرداری یعنی درآمد چندسال شهرداری.

وی گفت: نگارنده سعی نموده است این طور وانمود کند که ارتقا رتبه شهرداری مسجدسلیمان از ۸ به ۹ به خاطر درآمد شهرداری در سال ۱۳۹۵ بوده است که ایشان مسئولیت داشته است در حالی که کاملا خلاف واقعیت است.

زمانپور ادامه داد :ارتقا رتبه ی شهرداری مسجدسلیمان بر اساس تفریغ بودجه سنوات سالهای ۱۳۹۴و۱۳۹۳ ـ۱۳۹۲ یعنی در زمان شهردار سابق صورت گرفته است که تصویر نامه ی شهرداری مسجدسلیمان در تاریخ ۱۳۹۶/۶/۱ خطاب به مدیر کل محترم امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان که در پایین تصویر آن آورده شده است نیز موید این موضوع می باشد که به امضا نیز رسیده است.

اما اینکه فرد یا افرادی بخواهند نتیجه ی تلاش و زحمات دیگران را به عنوان عملکرد خود در قالب اطلاعیه و بیانیه ارائه نمایند و گاها با نصب بنر در چهار گوشه ی شهر با عنوان: شهرداری متشکریم و با زیر نویس هایی مثلا از طرف اهالی محله فلان و یا از طرف گروه یا صنف فلان ، به دور از اخلاق است و مردم دیر یا زود همه چیز را متوجه خواهند شد.

عضو شورای شهر مسجدسلیمان تصریح کرد: در گذشته نیز بداخلاقی هایی مشابه در مجموعه شهرداری و شورا صورت گرفته است که در صورت لزوم با مستنداتی که وجود دارد با مردم در میان خواهم گذاشت و مصاحبه خواهم نمود.

زمانپور خاطرنشان کرد:در پایان از روابط عمومی و یا هر مقام مسئولی از شهرداری که نامه وزیر محترم کشور جناب اقای رحمانی فضلی در خصوص ارتقا درجه شهرداری مسجدسلیمان از ۸ به ۹ را در فضاهای مجازی منتشر و مانور زیادی دادند انتظار می رفت صادقانه تر رفتار کنند و تصویر نامه شهرداری مسجدسلیمان خطاب به مدیر کل محترم امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان را که اشاره به تفریغ بودجه سه سال گذشته شهرداری مسجدسلیمان در سال های ۱۳۹۲-۱۳۹۳-۱۳۹۴ داشتند و مربوط به عملکرد شهرداری سابق میباشد را نیز انتشار می دادند.

منبع:خبرگزاری آسماری

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد