امروز

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۴:۳۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

۱۶۳۰۳۴

باشگاه خبرنگاران تفکر جوان: سیداسدالله جولایی در مراسم جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان خوزستان که شب گذشته (۳۰ خردادماه) برگزار شد، با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره بقره «بَلَى مَنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ فَلَهُ أَجْرُهُ عِنْدَ رَبِّهِ وَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ؛ آرى هر کس که خود را با تمام وجود به خدا تسلیم کند و نیکوکار باشد پس مزد وى پیش پروردگار اوست و بیمى بر آنان نیست و غمگین نخواهند شد» اظهار کرد: خداوند خود پاداش همه نیکوکارانی را که با صدق و اخلاص در راه او انفاق می‌کنند، می‌دهد.

وی با یادی از شهید سید اسدالله لاجوردی رئیس سازمان وقت زندان‌ها و پایه‌گذار ستاد دیه کشور گفت: با توجه به آنکه این شهید والامقام خود طولانی‌ترین حبس‌ها و شکنجه‌ها را متحمل شده بود می‌دانست که زندان جایی برای آدم‌های خوب نیست. بنابراین پیشنهاد تشکیل این ستاد را در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۶۹ در اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد.

جولایی با بیان این‌که نهم خردادماه، سی‌امین جشن گلریزان در تهران برگزار شد، بیان کرد: آغازگر این عمل خیر مقام معظم رهبری با اهدای ۳۱۳ میلیون تومان به نیت ۳۱۳ یار امام زمان(عج) بودند. پس از آن نیز رییس جمهوری با مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان، رئیس قوه قضائیه با مبلغ ۵۰ میلیون تومان، رئیس قوه مقننه با ۵۰ میلیون تومان، رئیس سازمان زندان‌ها با ۲۵ میلیون تومان در این عمل خیر شرکت کردند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: بیش از ۳۰۰ جشن گلریزان در کشور برگزار شد و استان خوزستان در این زمینه پیشتاز است. تا قبل از سال ۱۳۹۰ ما از وضعیت ستاد دیه استان خوزستان ناراضی بودیم اما با فعالیت مدیرکل جدید زندان‌ها و حمایت‌های رئیس‌کل دادگستری خوزستان و عملکرد موفق حجت‌الاسلام هاشم‌نیا، خوزستان با ۴۰ شهر بالاترین رقم برگزاری جشن‌های گلریزان در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان این‌که در ۲۷ سال گذشته با برگزاری جشن‌های گلریزان بیش از ۱۰۵ هزار نفر که به دلایل مالی و حوادث اتفاقی در زندان بودند آزاد شدند؛ عنوان کرد: در سال ۱۳۹۵ برای آزادی ۹ هزار و ۱۴۳ زندانی، مبلغ ۷۴۲ میلیارد تومان نیاز بود که البته شاکیان و طلبکاران از مبلغ ۲۷۱ میلیارد تومان به عنوان حق خود گذشت کردند.

جولایی در پایان از حمایت‌های آیت‌الله موسوی جزایری، آیت‌الله شفیعی و استاندار خوزستان قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام قدرت‌الله هاشم‌نیا مدیرعامل ستاد دیه خوزستان، نیز در این مراسم با بیان این‌که ستاد دیه با برنامه‌ریزی ۴۰ جشن گلریزان در سراسر استان پیشتاز در کشور است، گفت: همه تلاش ستاد دیه بر آن است که زندانیانی که از باب نداری حقی بر گردنشان سنگینی می‌کند را آزاد کنند.

وی بیان کرد: ۲۹۶ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های خوزستان وجود دارد که با مبلغ ۲۰ میلیارد تومان شرایط آزادی آن‌ها فراهم می‌شود؛ همچنین ۱۵۰۰ زندانی جرائم غیرعمد طی سه سال گذشته از زندان‌های خوزستان آزاد شده است. این اطمینان را به مردم می‌دهیم که با تحقیقات فراوان درباره شرایط مالی زندانیان این موارد به آن‌ها اختصاص پیدا می‌کند. وقتی که مطمئن شدیم زندانی هیچ گونه توانایی مالی برای پرداخت دین خود ندارد، از کمک‌های مردمی استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد